SRX 700 som går dåligt!

Victoria

Medlem
8 jan 2011
20
0
1
Ångermanland
Har problem med att skotern misständer.Den skjuter rejält bakåt.Har bytt stift 2 ggr, haft lös hela kabelhärvan under motorn. En kabel var av och fyra var rejält skadade. Har skarvat den som var av och tejpat de övriga (två varv isolertejp). Kabel till spjället är byglad men den missar i alla fall.

Någon som har ett förslag vad det kan vara :hmmmm2:?

//Victoria

H.G

Välkänd medlem
9 sept 2009
120
1
6
Ludvika, Dalarna
Hej! Hade samma fel på min, den baksmällde och gick allmänt dåligt, bytte stift och bensin rengjorde förgasarna och kollade alla kablar men den gick likadant ändå.........det var avbrunna kablar på statorplattan som var boven! Jag lödde dit nya kablar på hela plattan och sen dess har den funkat klockrent........så kolla din stator! Mvh Hasse

H.G

Välkänd medlem
9 sept 2009
120
1
6
Ludvika, Dalarna
Ps Kablarna under motorn är till lyset.......
Hej! Hade samma fel på min, den baksmällde och gick allmänt dåligt, bytte stift och bensin rengjorde förgasarna och kollade alla kablar men den gick likadant ändå.........det var avbrunna kablar på statorplattan som var boven! Jag lödde dit nya kablar på hela plattan och sen dess har den funkat klockrent........så kolla din stator! Mvh Hasse

Victoria

Medlem
8 jan 2011
20
0
1
Ångermanland
Hej!
Tack för tipset. Ska kolla upp detta...och hoppas innerligt att jag får ordning på det!!!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Mvh//Victoria

Victoria

Medlem
8 jan 2011
20
0
1
Ångermanland
Har lämnat in statorn för mätning men värdena enligt Yamahas föreskrifter var som de skulle.
Finns det någon som vet vad det kan vara för fel på skotern?

//Victoria

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Prova byt tändhattarna. Du kan också se om dem är dåliga genom att dra ingång skoter och kolla om det hoppar gnist-loppor från tändhatten ut på toppen.
Eller så kan det vara en jordkabel som har ärjat..
:)

XTX Turbo

Välkänd medlem
22 okt 2009
274
2
16
Polarens SRX 700 gick perfekt upp till 4500 varv men över det hostade den och baktände....Visade sig att det var statorn som var boven i dramat....Om du har möjlighet prova att låna en stator av en kompis eller återförsäljaren....Det är inte säkert som AMEN i kyrkan att bara för att man mäter statorn och värdena är rätt att den funkar 100 procent....Typ när dom mätte den så var det ju typ 20 grader varmt och när du sätter in den i skotern så är det ju typ 10 minus och det blir materialutvidgning/minskning...Jag sätter mina slantar på STATORN....