Tja jag köpte min rr-09 på blocket och han sa att dom var fettbestyckade från fabrik så första servicen bestyckade ner den , men vet nån vilken bestyckning på första servicen dom her dit 450 eler 430? tack för svar:hmmmm2::nerd:
dom brukar säga att dom bestyckar ner den..men dom flyttar ofast ner nålen något..
om jag varit dig så hade jag vart ut..kört en fullgasrepa på 30sek kanske... sen nypt åt bromsen å döda maskinen samtidigt..kika stiften..dom är garranterat svarta/blöta.. ta ner den då 2 enheter..alltså typ från 450 till 430..
dom går sjukligt fett från begynellsen.. bänkad RR originalbestyckning 96hk.. bänkad med optimalbestyckning 120hk..ganska stor skillnad kan ja då lova
dom brukar säga att dom bestyckar ner den..men dom flyttar ofast ner nålen något..
om jag varit dig så hade jag vart ut..kört en fullgasrepa på 30sek kanske... sen nypt åt bromsen å döda maskinen samtidigt..kika stiften..dom är garranterat svarta/blöta.. ta ner den då 2 enheter..alltså typ från 450 till 430..
dom går sjukligt fett från begynellsen.. bänkad RR originalbestyckning 96hk.. bänkad med optimalbestyckning 120hk..ganska stor skillnad kan ja då lova
Sen kan du söka lite här på forumet. Finns en hel det trådar om bestyckning av dessa maskiner.
Då får du en fingervisning om vars du kan lägga dig. Men som tidigare sagts så måste ändå stiften läsas.
Prova både 1/4. 1/2 och full gas.