Stift till F7?

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
ja hur är det med stiften till F7 egentligen? jag kör EAY och dom fick jag av han som jobbar på arctic här i sundsvall och han kör skotercross. men vet dom som kört på br9es och som tkr dom ska gå på dom stiften? nån som har några idér?

A

axelsson_vpg

Jupp... De finns ju br9EYA och br10EYA också till F7. Jag kör på Br9EYA för de är orginal? Men vad är 10an då? de är samma gänga och skalle på stiftet..

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
siffran har med hårdheten å göra på stiftet...

kör med EYA stiften..dom ska tydligen vara bättre för insprutningsmaskiner (varför vet ja inte??)... BR9ES körde jag i min IQ.men då äre inte insprutning..
jag kollar då inte åå priset..de är ju inte onödigt stor skillnad på priset mellan stiften...finns betydligt bättre å spara in på..

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
tycker att eya är bättre än br9es då dom inte slår igen lika lätt. iaf min erfarenhet. dock ska man kolla gapet på innan montering (gäller igentligen alla stift)

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
jag kör också EAY och fortsätter vell med det då =) vad ska gapet vara på dom då? för jag har "nya" och gamla och dom nya så är det mindre gap, dom är lite böjda mot stiftet och dom gamla går dom rakt ut.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
skillnaden är att EYA inte EAY har in lite skåra i centrumelektroden.
slår inte igen lika lätt.håller mao längre

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
jag kör också EAY och fortsätter vell med det då =) vad ska gapet vara på dom då? för jag har "nya" och gamla och dom nya så är det mindre gap, dom är lite böjda mot stiftet och dom gamla går dom rakt ut.
Gapet skall vara 0.7-0.8 mm om jag inte minns fel.