Hur långt är ett snöre? Är j usvårt at tsvara på beroende på vissa saker som tex. budget, körstil osv...
Jag överreagerade på mitt svar först, ändrade de nu... förstår att de kan vara svårt att svara om jag inte är tydlig.
Min Budget ligger på billig skoter och med billig skoter menar jag runt 10-20 000 kr, förstår att man inte kan få något som går för mindre än så.
Tack för tipset!
okej, det är just det jag tänkte på, vill inte meka så mycket, vet vilken pina de är att sitta i garaget och meka istället för att åka. Och inte är man gjord av pengar heller,Köp en äldre välskött maskin av gubbmodell eller -touring. Gärna fläktkyld. När du senare blivit mer erfaren säljer du den för samma pengar och köper en som passar just dig bättre.
Att köpa en beg sportskoter är garanterad ekonomisk katatsrof och du kommer bara att få meka istället för att köra. Sådant dödar skoterintresset.
det största problemet när man säger vanlig åkning är att vanlig åkning är olika från förare till förare, för vissa är vanlig körning lössnö körning och för vissa efter leder. men skit i det nu, en skoter jag rekomenderar är en enduro 494 eller 583 mellan 97 och 00, samt ski-doo summit 500 eller 583 mellan 96 och 99. lynxen klarar av hopp bättre men är sämmre i lössnö, och summiten är en lössnö skoter som går hyffsat bra i lössnö men klarar inte av hopp lika bra, samt är vinglig efter ledenJag läste en annan tråd på annat forum med liknande klagomål, försökte formulera mig rätt så tänkte jag skulle slippa klagomål första dagen på forumet.
Så är det i princip alltid på nya forum om man är nybörjare, blir riktigt irriterad!
Hur ska jag kunna veta min körstil när jag knappt vet något om skotrar, ska inte vanlig åkning och små hopp räcka?
Min Budget ligger på billig skoter och med billig skoter menar jag runt 10-20 000 kr, förstår att man inte kan få något som går för mindre än så.
Tack ändå för tipset!
Hittar ni en fräsch för 10.000 då tror ni? En totaltuktad, sönderkörd skrothög full med stulna delar möjligen.
Jo jag vet, jag överreagerade lite där, men det är många forum man känner sig dum på när man ställer en nybörjarfråga, och ännu dummare känner man sig när man får ett lite otrevligt svar tillbaka, men aja, skit samma, hehe.det största problemet när man säger vanlig åkning är att vanlig åkning är olika från förare till förare, för vissa är vanlig körning lössnö körning och för vissa efter leder. men skit i det nu, en skoter jag rekomenderar är en enduro 494 eller 583 mellan 97 och 00, samt ski-doo summit 500 eller 583 mellan 96 och 99. lynxen klarar av hopp bättre men är sämmre i lössnö, och summiten är en lössnö skoter som går hyffsat bra i lössnö men klarar inte av hopp lika bra, samt är vinglig efter leden