rx warrior går dåligt

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
Så har maskinen börjat trilskas då:mmph:.
När jag skall varva upp så vill den inte varva över ca. 3000 varv. Den baktänder hela tiden och låter underligt, kanske som den skulle gå på 3 cylindrar bara. Någon gång kan man få den att varva som den skall, men inte länge.

Har bytt stiften så det är ok.
Kan tilläggas att jag gjorde en liten fastkörning där skotern stod lite "på kant" en stund, och det var efter det som den började trilskas.

Vad kan vara fel??:hmmmm2:

Alla tips mottages...

Skotern är en RX Warrior -04

Aragorn

Välkänd medlem
29 dec 2009
113
0
16
Piteå
T.O.R.S kanske, Throttle OverRide System. Någon trottel som fastnat i övre läget (frusit)? Eller problem med kontakten vid gashandtaget? Men då ska lampan med T.O.R.S blinka samtidigt. Det gör så att motorn ej går upp till inslagsvarv för att förhindra att skotern skenar. Annars vet jag ej.

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
Ok. Hur kopplar jag förbi dödaren då? Kan man lämna det "förbikopplat" och köra så om det nu är det som är felet?
Inget annat förslag på fel som det skulle kunna vara?

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
Märkte att gasreglaget hade frusit så när man gasade så var T.O.R.S aktiverad. Hade in skotern i värmen över natten, och då började den funka.

Tack för svaret Aragorn!

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Nu har han ju hittat problemet.. sen finns ju warrior med förgasare... men insprutarna ha pump i tanken.