Bensinräkningen... :(

E

ejwbegysv

Fick en faktura idag på 7222kr bensin för den senaste månaden... Får nog dra ner på gräsklippandet... eller nått.

:hmmmm2:
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Fick en faktura idag på 7222kr bensin för den senaste månaden... Får nog dra ner på gräsklippandet... eller nått.

:hmmmm2:
Men det kan väl inte vara bara till snöskoterrn, för dom pengarna så må väl några liter ha passerat genom bilen oxå, för så mycket gräs finns väl inte just nu ? :afraid:
Annars så är det nog så att ditt liv har övergått till ett stadium som kan kallas "Skoternörd", föresten det kanske vi alla har övergått i :nerd:
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
jag som tycker att min brukar vara hög - körandes skoter direkt tillfälle ges och ett par 3-4 tusen mil per år i bilen, men några såna noteringar har jag inte lyckats med (och då handlar jag mer mat på Statoil än på ICA!)

Jag är lite avis - TS måste ha fått köra massor med skoter! :)
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
65 mil skoter och lite bilkörning.. men kul hade jag :)
jäklars,antingen kör du V8 eller så drar din skoter hur mkt soppa som helst, eller räknar jag helt fel 7222/65=116kr/milen /14 spänn litern =8,32 liter milen - bilkörningen,så antingen drar den mkt eller så e de mkt bil eller så räknar jag dåligt,men skit samma de e bara vinter 1 gång om året å de får kosta :)
 

Crossover

Välkänd medlem
22 mar 2006
150
0
6
Huvudsaken man har kul, april och majräkningarna brukar vara ännu roligare, gäller att hålla dem från insyn av den äkta hälften:bigsmile::becky:
Ja den där förbaskade gräsmattan.. tur att det är vinter;)
 

Andy 7

Aktiv medlem
7 jan 2010
94
0
6
ås
ja roligt är de.

men börjar räknigen bli så pass mycke börjar de gå lite över gränsen för min del,

de är väl för man inte har så välbetalt jobb heller :)
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det är väl inte så konstigt. Jag får också konstiga besinräkningar på vintern. Men snön bromsar ju faktiskt ganska mycket, särskilt då jag har gräsklipparn ställd på Multiclip-läget, då kommer lixom snön inte ut ut den. Och uppsamlare är uteslutet. Dessutom orkar gräsklipparn knapp tugga sig fram i snön, trots 36" monster mudders och svetsdiff på drivhjulen. Klart gräset måste hållas i skick, även under en meter snö! Förstår inte frun det??

;)
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
jag körde ur ungefär 15 tankar ur grizzlyn förra året, och det gick 30 liter åt gången, och har en ca aktionsradie på 10-12 mil, ibland 15 om jag är snäll på gasen. i år har jag tankat 8 gånger :)
alla kör inte bort bensin som man vill dricka vatten i sahara öknen x)
 
E

ejwbegysv

jäklars,antingen kör du V8 eller så drar din skoter hur mkt soppa som helst, eller räknar jag helt fel 7222/65=116kr/milen /14 spänn litern =8,32 liter milen - bilkörningen,så antingen drar den mkt eller så e de mkt bil eller så räknar jag dåligt,men skit samma de e bara vinter 1 gång om året å de får kosta :)
Har 34 mil enkel resa till bra skoteråkning..

Skotran drar väl en 2-5l/milen beroende på hur kul man vill ha :)