Första inlägget från mig i detta forum
Hämtade idag en Polaris Ultra Touring 1997, 3 cylindrar/förgasare och 700CC. Kom över den till ett ganska bra pris. Säljaren som kändes väldigt gedigen och ärlig hävdade att motorn alltid hade gått jättebra. Men imorse när jag hämtade den var det -20 grader ute och så fort man var lite kvick på gasen bara stumnade motorn och man var tvungen att släppa upp gasen och istället accelerera väldigt försiktigt.
Skall givetvis kolla komp och stift senare ikväll men vad tror ni om munstycket i förgsaren, behövs större munstycken för att fixa -20 grader? Tilläggas att jag inte vet om det är orginal som sitter där nu, inte heller en aning om vilken dimension som det skall vara på munstycket i respektive förgasare
Motorn startar hur lätt som helst på elstarten och tomgången förefaller jättebra. Skotern överlag är jättefin, det är "endast" det här med motorn
Hämtade idag en Polaris Ultra Touring 1997, 3 cylindrar/förgasare och 700CC. Kom över den till ett ganska bra pris. Säljaren som kändes väldigt gedigen och ärlig hävdade att motorn alltid hade gått jättebra. Men imorse när jag hämtade den var det -20 grader ute och så fort man var lite kvick på gasen bara stumnade motorn och man var tvungen att släppa upp gasen och istället accelerera väldigt försiktigt.
Skall givetvis kolla komp och stift senare ikväll men vad tror ni om munstycket i förgsaren, behövs större munstycken för att fixa -20 grader? Tilläggas att jag inte vet om det är orginal som sitter där nu, inte heller en aning om vilken dimension som det skall vara på munstycket i respektive förgasare
Motorn startar hur lätt som helst på elstarten och tomgången förefaller jättebra. Skotern överlag är jättefin, det är "endast" det här med motorn