Köra skoter nästa lördag 22/1

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Om intresse finns kanske vi kan åka ut och trampa upp lederna igen nästa helg på lördag och ta med spadar för att skotta igen diken som vi passerar.

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Passar mig bra eftersom frun jobbar... om nu inte kylan är för mäktig när de små skall följa med.

Ordf. Pierre

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
Tror jag kan vara med en timme eller två iaf!

för övrigt undrar jag om det vore ok om jag låna en nätsladd och ställde hemma vid mig vid gruvberget? skulle komma ut oftare och sladda då (gäller Ojlind oxå tror jag då vi bor bredvid varandra). :wondering:

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Gällande frågan om sladden, så låter det spontant som en mycket bra ideé.
Jag vill minnas att vi har två st nätsladdar... eftersom Runar är sladdansvarig
så vill jag ha hans åsikt i frågan...

Ordf. Pierre

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Tror jag kan vara med en timme eller två iaf!

för övrigt undrar jag om det vore ok om jag låna en nätsladd och ställde hemma vid mig vid gruvberget? skulle komma ut oftare och sladda då (gäller Ojlind oxå tror jag då vi bor bredvid varandra). :wondering:
Låter som en bra idé, fn är det inget större tryck på dom, om man så säger
Ta den med kättingen som är lite effektivare isf

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Samlingsplats på "ängen" bakom Arne där sladdarna står.

O.B.S Ändrad tid Kl. 11:00 pigga,glada och fulla av arbetslust.

Ordf. Pierre

Last edited:

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Jag åker ut och påbörjar vid 08.30 tiden, detta då jag fått andra åtaganden som måste utföras kl 11.30

christoffere

Aktiv medlem
7 mar 2010
60
0
6
Jag ska försöka komma! Har utfört gaswirebyte på min maskin ikväll vilket var lättare sagt än gjort, då det krävdes en del demontering för att komma åt oljepumpswire:) men men!
Ser om jag hinner ansluta till kl11 annars kanske jag hittar efter leden!

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Halloj
Har ni någon plan viken rutt ni tar? Kommer ni ha fikapaus i stugan:yawn:? Jag kommer inte loss förens vid 13 kanske:unsure:, tänkte om det är så att man kan ansluta vid kojan kanske???
Annars får jag väl söka upp er...

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
En trevlig dag, vi fick en hel del uträttat utöver obligatoriska fikaraster

Sladdat, sågat stubbar, skyltat mm

Mkt roligt att så många var intresserade av dagens jobb, räknade inte men gissar att vi var 10+ någonting, kul

Att Robin S vann nattens match i Aus open och är framme i 1/8-dels final gör ju inte dagen sämre (såg naturligtvis matchen i natt)

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Riktigt kul att så många kunde hjälpa till! Kanonbra
Jag har haft en stressig morgon, först fixa mat till fru och son som skulle till luleå för grabben skulle spela hockey cup, sedan upp på garagetaket och skotta rent den från snö 100 kwm efter det var det dags för altantaket och gården.
efter detta en snabb kopp kaffe och iväg för att göra skidspår vid Mårängsskolan samt köra upp leden mot OK och sedan skoterstugan.
Väl framme vid stugan tänkte jag att jag kör upp ett spår över sjön mot utsiktsberget också.
halvvägs ut så kände jag att fästet sviker, lätta på gasen och i med tvåan sedan full gas så jag tog mig över.
efter att ha vänt höll jag mig på landsidan och trodde allt var grönt men ack vad jag bedrog mig.sladden blev full av issörja och fastnade 100 meter från stugan.
så det var bara att koppla loss och lyfta sladden, nerisad in mot land.
efter att ha bänglat i drygt 30 minuter blev jag arg och d¨å blev den lätt vilket gjorde det hela lättare.
när jag äntligen var färdig var jag genomblöt i svett vilket fick mig att köra hem istället för att köra efter er.

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Jag kan bara understryka Runar och Hankke gällande det fantastiska angagemang man fick bevittna idag.
Väderat var perfekt och man fick förmånen att träffa en del för mig nya ansikten ... kanon kul.
Sedan känner man sig skamset skyldig för Hankkes lilla elände... det var jag som önskade ett spår upp till utsiktsplatsen.

Ordf. Pierre