jag förstår vad du åsyftar, MEN det handlade inte om det utan om varför det inte finns till 600sdiDet kostar ganska mycket och då vill man ha effekt/krona helt enkelt. (därav jfr med 4t där man får ut så mycket mer för samma pengar).
men snälla lägg ner! denna tråd rör turbokit till 2t 600cc, och den relevanta frågeställningen var varför det inte finns till 600sdi när det finns till 600cfi å till m6 motorn, dina fyrtakts raljeringar kan du göra på en annan tråd, lr vill du att nästa gång du frågar om en laddtrycksmätare eller dylikt att folk börjar prata om kolfiberframvagnar (som är lika relevant för din tråd)Jag svarar på frågan om varför det inte finns turbo till 600SDI. Det stora sammanhanget är viktigt, eftersom det ger de ekonomiska spelreglerna.
okey då är jag med på omständigheternaÄr nog för liten efterfrågan på just turbokit till 600an, de som köper turbokit vill ju ha maximal effekt och ett 600kit kostar princip lika som till en 800 motor som är betydligt mer populär. Sen har ju etecen tagit över så det finna inga nya maskiner med sdi längre vad jag sett. Börjar dock komma turbokit till 800 etec men då har de löst soppa tillförseln med ett extra sprut innan spjällhuset.
Hjulboggie rules: kan du inte bara lägga ner ditt fyrtakts snack... har ju inget med denna tråd att göra.
tack så mycket till er som faktiskt tagit er tid och besvarat min fråga och inte bara svävat ivägEn 600 klarar inte att driva en lika stor turbo som en 800 pga det mindre avgasflödet, så effektökningen kontra kostnaderna och målgruppen gör det inte värt att tillverka till 600.
men snälla lägg ner! denna tråd rör turbokit till 2t 600cc, och den relevanta frågeställningen var varför det inte finns till 600sdi när det finns till 600cfi å till m6 motorn, dina fyrtakts raljeringar kan du göra på en annan tråd, lr vill du att nästa gång du frågar om en laddtrycksmätare eller dylikt att folk börjar prata om kolfiberframvagnar (som är lika relevant för din tråd)
jag frågade om 600sdi, och varför det ffinns till vissa 600 2t snurror men inte till just den, jag nämnde inte ens 4t eller hur effektivt och bra det är, så den vinkeln på ditt svar efterfrågades inte. ohövlig? jag bara påskiner att ditt svar var irrelevant i frågeställningen. men tack, nu vet jag ju att det finns 4t turbo och att det är bättre...Lille vän,
det var ingen "fyrtaktsraljering", det var ett svar till varför det Å ENA sidan inte görs lika många turbosatser till tvåtaktare RENT GENERELLT och Å ANDRA sidan varför det knappast är att se fram emot någon till just SDI-motorn. Det andra sett i perspektiv av det första.
Om du sedan tror att det beror på avgasflödet (som i så fall är så mycket större på M6 och 600cfi) får stå för dig själv och möjligen på den "teoretiker" som tänkte ut det svaret.
Man skall inte vara ohövlig när folk svarar på frågor, även om det blir ur en annan synpunkt än vad du själv tänkte från början.