Ang kompressions förhållande så är det bäst att mäta sig fram med ett väldigt finskaligt mätglas/spruta om man vill ha ett 99% rätt svar.Kaffe rast väntar på att färgen ska torka stod 20 min på burken.
Angånde turbon så är det ej ett saab agg.
Det är ett subaru wrc agg modell TRS TD05h 16g big 500hk applikation drifting.
Toppen det är en mxz och inte en summit som har högre komp
Orginal volym 42-2 för tändstiftgänga
Moddad volym 46-2
4,1*4,1*3,14*7,57=399,57
Orginal 399,57+40/40=10,98:1
Moddad 399,57+44/44=10,08:1
Turbon verkar vara stor nog och funkar säkert bra. 10-1 blir bra. Men det enda som inte ser bra ut är squisbandets bredd. Har man så brett band kommer den lätt spika för dom där topparna är gjord med farligt hög flamfart org för att få bra kliv direkt från låga varv . Men det kommer nog funka ändå fast till lågt laddtryck och lågt slutvarv, eller rättare sagt håll slutvarvat lågt!. Bra botten kommer du garanterat få!!
Håll öronen öppna efter spikning bara! Du kommer dock gå miste om ganska mycket hk på höga varv. En turbotopp bör ha smalare band egentligen = låg flamfart = spikokännslig.
Jag svarvar till mina högpowertoppar likadant som för turbo just för att klara högt komp och att dom ska ge hög toppeffekt. Jag räknar då på ca 25 % bandbredd bägge sidor sammanlagt av diametern. Ex på mina toppar som har ett borr på 81mm så blir då bandet bara 10mm brett ut från cylindervägg till pottas början. Trotts så smalt band så kan man tro att man tappar enormt med botteneffekt men tack vara att man kan ladda på med högt kompförhållande (Eller högre turbotryck) så blir det inte mycket förluster om ens något (förutsatt högsta möljliga komp-F som soppan tål när man kör utan turbo) Jag kör ca 12,7-1 och den kan gå på 95okt om jag vill men jag åker 98 för extra säkerhet och kunna lägga på mer förtändning (utnyttja soppan)
Det går även sunka ner flamfarten genom att svarva bandet mer lutande uppåt men det är inte lika bra som smalare band,,,men funkar för att få bort spikning ivf.
Good work
Ang kompressions förhållande så är det bäst att mäta sig fram med ett väldigt finskaligt mätglas/spruta om man vill ha ett 99% rätt svar.
Det teoretiska som du räknat på stämmer inte helt med verligheten men det är inte långt ifrån rätt heller.
För övrigt så ser det bra ut så fortsätt i den här takten!!
Bra tipps från hojturbovärlden som jag läste i går när det gäller insprut och soppa tillförsel (om du nu interedan vet detta?)Dagens projkt blev lite kabeldragning till pumpar och färdigställande av oljetank
tyvärr inga bilder kameran var kvar hemma tar en tidig kväll från garget hoppas på provstar till helgen och ställa in bränsle och oljetryck orginal b-tryck var 3-4 psi hoppas att det samma går att uppnå
Jo dom är proffsiga!! Har dom rekommenderat att man kan åka denna pump och tryckregulator till insputare så lär det vara rätt. Men det vore kul att veta hur dom tänkt. Kör dom samma påhitt att regulatorn lägger på överdjävligt (3ggr överladdet mer) tryck när laddet kommer? Om det är en 1 till 3 regulator så kommer bränsletrycket ligga på närmare 1,8 bar över oladdat läge,,,dvs 1,8 bar + org tryck på ca 3,5 bar = 5,5 bar sammanlagt. 5,5 bar klarar alla bilpumpar från insprutare. Jag kör en volvo 940 pump för den har slanganslutningar och alla mcx pumpar klarar detta.0,6 bar laddtryck
Köpte regulator och pump hos mcx så dom borde klara jobbet.
Jag åker förgasare och poverjet för enklare justerig ;det är en linjär regulator =3,5 psi Över laddtryck är det tänkt.Jo dom är proffsiga!! Har dom rekommenderat att man kan åka denna pump och tryckregulator till insputare så lär det vara rätt. Men det vore kul att veta hur dom tänkt. Kör dom samma påhitt att regulatorn lägger på överdjävligt (3ggr överladdet mer) tryck när laddet kommer? Om det är en 1 till 3 regulator så kommer bränsletrycket ligga på närmare 1,8 bar över oladdat läge,,,dvs 1,8 bar + org tryck på ca 3,5 bar = 5,5 bar sammanlagt. 5,5 bar klarar alla bilpumpar från insprutare. Jag kör en volvo 940 pump för den har slanganslutningar och alla mcx pumpar klarar detta.
Vore kul att veta hur det ska funka så mät upp hur regulatorn beter sig under överladd. Ang bränsletrycket lär man väl utgå från org tryck på tomg ,,så gör man på hojar ivf sedan ska laddet strya regulatorn och ta över är det tänkt. Men jag vet faktist inte hur mcx har tänkt när det gäller skoterinsprutare?