Rev 800 turbo

tkr

Välkänd medlem
9 jan 2011
274
1
18
Gashäng är ju kul... Har du kommit ihåg att trycksätta trottlarnas ovansida? Annars skjuter laddtrycket upp trottlarna i taket.
Ja har trycksatt trottlarna med 6mm id på slangen borde räcka ,trottlarna skjuts ej upp uttan fastnar vid halv gas när jag släpper gasen med fultladdtryck.

tkr

Välkänd medlem
9 jan 2011
274
1
18
Tog en provrunda något fel med oljepumpen tryckvakten bryter och återstartar ej får skaffa en ny i morgon !

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.708
832
113
Kramfors
Ja har trycksatt trottlarna med 6mm id på slangen borde räcka ,trottlarna skjuts ej upp uttan fastnar vid halv gas när jag släpper gasen med fultladdtryck.
Spänn fjädern mer eller sätt en extra fjäder utanpå lyftmekanismen. Jag blir en aning förvånad att den inte går ner till tomg för jag kör mikuni TM proserie på enkelvajer på min hoj utan vare sig trycksatt ovan eller stark fjäder. Den hänger sig aldrig trotts 1,1 bar,,,mnen den har hål i goplvet trottel upp till trottelhus!

Kan även tänkas att det hjälper om du flyttar tryckanslutnings nippeln för trycksättningen ovan trottel till närmast kompressordelen på tryckröret eller direkt i kompressordelens utlopp för där kommer trycket snabbast och slutar senast. På min TM är det minst 2 hål på vardera 2mm rakt igenom golvet i trotteln ,, frågan är om man ska spackla igen org hålen genom trotteln om man kör trycksatt ovan trottel?

tkr

Välkänd medlem
9 jan 2011
274
1
18
Spänn fjädern mer eller sätt en extra fjäder utanpå lyftmekanismen. Jag blir en aning förvånad att den inte går ner till tomg för jag kör mikuni TM proserie på enkelvajer på min hoj utan vare sig trycksatt ovan eller stark fjäder. Den hänger sig aldrig trotts 1,1 bar,,,mnen den har hål i goplvet trottel upp till trottelhus!

Kan även tänkas att det hjälper om du flyttar tryckanslutnings nippeln för trycksättningen ovan trottel till närmast kompressordelen på tryckröret eller direkt i kompressordelens utlopp för där kommer trycket snabbast och slutar senast. På min TM är det minst 2 hål på vardera 2mm rakt igenom golvet i trotteln ,, frågan är om man ska spackla igen org hålen genom trotteln om man kör trycksatt ovan trottel?

Det käns som om det är trycket som pressar fast trotteln mot gaveln för det blir tung gasat också funderar om dumpventilen är för liten.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Tog en provrunda något fel med oljepumpen tryckvakten bryter och återstartar ej får skaffa en ny i morgon !
Du har inte problemet med att en hackar? typ av
, på, av, på, av, på? med ett oljetryck som fladdrar mellan 0,5 och 1,5 bar som följd? så blev det för mig iaf.

tkr

Välkänd medlem
9 jan 2011
274
1
18
Du har inte problemet med att en hackar? typ av
, på, av, på, av, på? med ett oljetryck som fladdrar mellan 0,5 och 1,5 bar som följd? så blev det för mig iaf.
Verkar så men provade att öka flödet förtfarande samma.

tkr

Välkänd medlem
9 jan 2011
274
1
18
Då är det ju näst gårds, jag håller till i luleå.
Sugen på att bygga ett kitt till?
Siktar på 830 och turbo till nästa år.

Bygger klart mitt först . Jag har en till turbo köpte två en i reserv för att slippa bestälnings tid om den pajar under säsongen.

Wikstrom

Välkänd medlem
24 aug 2010
452
2
16
Boden
en modern glidlagrad turbo med ganska lite laddtryck brukar klara sig fint runt 1.3 - 1.5bar med oljetryck.

Försöker för mitt liv komma på vem du är karl, är en ganska effektiv garage tomte själv så man brukar ju höra djungel trummans tappra slag när det händer nå nytt fränt i lilla boden, men ingenting om detta! mystiskt! haha

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
en modern glidlagrad turbo med ganska lite laddtryck brukar klara sig fint runt 1.3 - 1.5bar med oljetryck.

Försöker för mitt liv komma på vem du är karl, är en ganska effektiv garage tomte själv så man brukar ju höra djungel trummans tappra slag när det händer nå nytt fränt i lilla boden, men ingenting om detta! mystiskt! haha
En dryg vecka efter trådstart så provkörs det och inga Bodensare vet vem det är. Läckert! tkr blir lite av en idol!

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.708
832
113
Kramfors

Det var mycket värdefull info för jag har bara hört min 2 bar. Det förenklar avsevärt letandet av oljepump och då hittar man helt plötsligt elpumpar som dra lite ström. Jag har för mig att jag hittade en pump av samma märke som Asker har(minns ej märket) som klarade ge ca 1,3-1,5 bar på ca 60watt

tkr

Välkänd medlem
9 jan 2011
274
1
18
Ny oljepump modifierad och monterad oljetryck 1.3-1.5 bar många säger att 2 bar är min men hur många mil med fullt laddtryck blir det om man inte är en tankpressare.
Gashänget verkar löst en löjligt mjuk fjäder i dumpen.
Det blev en runda på 2.5 mil i kväll