Bästa & billigaste kolvarna ZR 800?

KingPin

Medlem
25 feb 2007
28
0
1
The Norrland
Ska man köra med orginalkolvar, Kimpex, Sno-Pro eller slå till med Wiseco?
Maskinen är en standard 1100mils ZR 800 2001 med Boyesen reeds.
Kolvarna byttes på garantin kring 2002 tror jag så dessa kolvar bör ha gått ca 900mil eller mer....:hmmmm2:...jag har kört 600mil iaf.....

Skoterdelen.com ska ha 1600:- för ett par Kimpex kolvar med ringar, bult och knaster.

Har hört talas om kvalitetsproblem tidigare med Sno-Pro kolvar men Kimpex har jag inte hört nåt alls om....vad tror ni? Wiseco är dyra, 3200kr för ett par...har inte kollat upp vad orginalkolvarna kostar heller...
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Kimpex har jag bara läst dåligt om. Jag beställde ett par SPI från usa till min F6,a och dom såg då jävligt fina ut, har dock bara åkt några mil med dom hittills men inget att anmärka på hittills.
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Suzuki kolvar till F7an gick på 1250kr/st ,dyrt vet ja inte om ja vill säga men de finns ju billigare om man vill snåla. Men som sagt orginal funkar ju alltid.
 

KingPin

Medlem
25 feb 2007
28
0
1
The Norrland
Ringde den lokala A-C handlaren idag, ett set orginal gjutna kolvar kostade 3200kr.
Ett set Wiseco smidda kostar samma hos skoterdelen.com....så då väljer man väl Wiseco om priset är samma...
Ska forska lite mer innan jag handlar, vill ju ha grejerna så fort som möjligt oxå...
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Försök luska ut vad dom ska ha för Orginal Suzuki kolvar istället för Arctic Cat orginal kolvar. En viss skillnad i pris brukar det vara dock ska de va samma kolv.

Skillnaden för mig var 1850kr för Arctic kolv och som sagt 1250 för Suzuki
 

KingPin

Medlem
25 feb 2007
28
0
1
The Norrland
Det blev ett set med smidda Wiseco kolvar från www.skoterdelen.com.
Slutade på 3500kr totalt med frakt, snabb och bra service!
Cylindrarna fick sig en lättare honing hos PF-Racing, sen monterades allt ihop.

Valde Wiseco för att vara på den säkra sidan vid eventuell framtida trimning :)
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Det blev ett set med smidda Wiseco kolvar från www.skoterdelen.com.
Slutade på 3500kr totalt med frakt, snabb och bra service!
Cylindrarna fick sig en lättare honing hos PF-Racing, sen monterades allt ihop.

Valde Wiseco för att vara på den säkra sidan vid eventuell framtida trimning :)
Min skar med Wiseco :) Inte för att jag tror det var kolvarnas fel men de smälte.