Yamaha Phazer

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
äre korta elr långa du kollar på? måste säga att dom långa sväljer gupp etc mkt bättre än korta å den långa mattan är ju bara 144 så känns knappt av på leden.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Den som säger att en phazer mtn går bra i snön har aldrig kört den i rejält med snö. Som ledmaskin är den dock suverän, yamaha skulle ha lanserat den som en xtx och satt värre dämpare på den och om jag har förstått rätt så fick dom mkt bättre dämpare 09 och ännu bättre till årets modell. Tom min warrior gick bätte i snön.. för att inte tala om re jag nu har..

snippe

Välkänd medlem
2 dec 2008
386
1
16
Norrbotten
Den som säger att en phazer mtn går bra i snön har aldrig kört den i rejält med snö. Som ledmaskin är den dock suverän, yamaha skulle ha lanserat den som en xtx och satt värre dämpare på den och om jag har förstått rätt så fick dom mkt bättre dämpare 09 och ännu bättre till årets modell. Tom min warrior gick bätte i snön.. för att inte tala om re jag nu har..
Håller med dig. Har själv haft en phazer mtx och den kan man inte kalla för lössnö maskin. På med bättre dämpare så är phazern en fin hybrid.

lingonkott

Ny medlem
9 feb 2011
2
0
1
Ingenmansland
Hej!
Har just införskaffat en Phazer MTX -09 och har redan upptäckt en rad men "fel". För det första så är det fruktansvärt glappt i styrningen och jag tror ärligt talat att det varit så sedan den var ny. Det verkar bero på att Yamaha har valt att göra tidernas krångligaste styrmekanism med otaligt många ledpunkter och några bussningar. Är det någon som har tipps på hur man skall få till detta? Kanske finns någon bättre tråd som någon kan peka på?
Sedan så är boggie samt framvagn väldigt lös i fjädringen, framdämparna är ställda på hårdaste(inte Fox dämpare då det är en MTX). Den lyfter på ytterskidan och så tycker jag den nära på slår igenom i boggin i små gupp.
Någon som har tipps eller andra tankar kring detta?

All hjälp välkomnas!

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja !
Har ocksåå upplevd de där med dämparna på mtxen jag provkörde förra vintern ! Dämparna är kassa ! Låg det en snöboll på leden så slog dämparna igenom lol ! Så dom får man byta ut !