Vad är egentligen modellbeteckningen på min maskin?

Diesel Nordlöf

Välkänd medlem
7 jan 2011
284
5
18
Då det sägs att ingen fråga är för dum att ställa så frågar jag

Har en relativt nyinförskaffa Polaris Indy Ultra Touring (så står det på huven). 3 cylindrig maskin på 700CC.

Har jag då en:
* XLS
* SKS
* Classic
* Annat...

Attachments

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
På höger sida av tunneln sitter det en etikett med massor av patentnr.
Där finns det även ett 6-7 siffrigt nummer instansat, i överkant och nästan i mitten av etiketten.

Kolla vad det står där så kan jag tala om vad du har..

Mvh Honda

Diesel Nordlöf

Välkänd medlem
7 jan 2011
284
5
18
Sent svar på mig egen tråd, lyckades helt glömma bort att kolla upp det.

Kan E975378 stämma?

Lurar på om jag har en XLT men vet som sagt inte:)

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Heter den inte ultra SPX touring då :)
Tror inte de där är en SPX, bara en Ultra Touring. Och det är ju vad modellen heter. En SKS är ju en SKS, det har du ju bevisligen inte. En Classic Touring är det ju inte heller. Hade det varit en XLT så skulle det stått XLT på huven kanske??
Fattar inte vad du frågar efter, tycker du besvarat din egen fråga med Indy Ultra Touring, det är vad din skoter heter.

Diesel Nordlöf

Välkänd medlem
7 jan 2011
284
5
18
Det som gjort mig förvirrade är att så fort man pratar med någon "skoterkännare" så säger de typ , "är det en SKS?", "aha då har du nog en XLT" osv

Men hädanefter kan jag då säga nått i stil med "det är en Indy Ultra Touring 700" och fortsätter någon att säga nått om förkortningar så säger jag samma sak igen:)

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
det kan du gott göra, xlt är lillebror till Ultran, xlt= 600cc och ultra = 700cc som psike skrev tidigare.

Sks står för snow king special, det är åt djupsnö hållet.
xlt står för xtra lite triple.
Har jag då en:
* XLS
* SKS
* Classic
* Annat...
om du ska köra i dom "termerna" så har du en ultra touring, för alla xlt, ultra, storm osv heter indy också.

hoppas det inte bara krånglade till allt ;)

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Det som gjort mig förvirrade är att så fort man pratar med någon "skoterkännare" så säger de typ , "är det en SKS?", "aha då har du nog en XLT" osv

Men hädanefter kan jag då säga nått i stil med "det är en Indy Ultra Touring 700" och fortsätter någon att säga nått om förkortningar så säger jag samma sak igen:)
Javisst. SKS är 345cm matta och X-tra 10 Boggie och XLT är som sagt lillebror bland tripplarna. Du har en Ultra Touring helt enkelt, "ni vet, den där fula". Då fattar alla vilken du menar... ;)

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
E975378 hittar jag inte men däremot 0975378
97 är årsmodellen.
53 betyder "Ultra touring"
78 är motorbenämning EC68PL01.

Så det betyder att det skulle då vara en Indy Ultra Touring, Årsmodell 1997