M8 hcr carbon edition

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
Tänkte bara lägga upp lite bilder på M8an, kommer förhoppningsvis bli mer kolfiber på den bara jag får alla saker jag behöver för att gjuta

IMG_0102.jpg

Före

IMG_0105.jpg

Provar lite man är ju inge proffs

IMG_0106.jpg

Bara hoppas det blir bra med lite epoxi

IMG_0107.jpg

Ps det kanske inte kommer gå jättefort med detta, jobbar borta och ska justera knät imorgon så man får sen hur fort man kan ta sig ut i garaget

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Intressant, den tråd kommer att följas!

...Ser fram emot massor av kolfiber ;)

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
glad amatör :p ser då proffsigt ut med vacum och allt! hade en kolfiberhuv som var gjord på samma sätt som glasfiber och väldigt tunn men den sköt man hål på med issprut
så de ska nog göras riktigt med vacum som du gör!

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
519
1
18
Umeå
spelar ingen roll om det är vakum eller inte.. det ska bli lika stark. då har du bara gjort det för tunt..
det är synd att du får veck på mattan iaf.. bli ej snyggt om du ska slipa ner det.

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
det är synd att du får veck på mattan iaf.. bli ej snyggt om du ska slipa ner det.
Men detta var bara ett snabbtest för att se lite, har ingen epoxi torrla bara fibern hade inte fått släppmedlet

Grahn
Vet int om jag vill ha den som mall då rutan inte gick fick att få fast på skotern, får ta och hitta en annan ruta som mall

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Hur skall du gjuta som när det väl är dax? Bara använda orginalet som plugg?

Borde bli bättre om du tar t.ex. glasfiber och gjuter av delen i fråga, sedan gjuter du kolfiber i den pluggen. Kankse du redan tänkt men. Ändå.

Keep it up=)

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
Hur skall du gjuta som när det väl är dax? Bara använda orginalet som plugg?

Borde bli bättre om du tar t.ex. glasfiber och gjuter av delen i fråga, sedan gjuter du kolfiber i den pluggen. Kankse du redan tänkt men. Ändå.

Keep it up=)
Jo nog blir det bättre om jag gör en plugg av den delen som ska gjutas av men de blir både dyrare och tar mer tid.
Men om man skulle ha gjort fler änn en hade det varit en god ide

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
För att få bort problemet att det blir dyrare kan du ev. göra dubletter? Verkar vara många intresserade av kolfiber, inkl jag! ;) Kommer följas!