M8 hcr carbon edition

R

RevMan

Kommer bli så sjukt fränt när du är klar, klart tuffaste M8an hittils.
Synd att du bor så långt bort annars hade jag lätt avlagt ett studiebesök.
Tummen upp

R

RevMan

Lägger du alla lager samtidigt eller ett och ett när du använder vacum?
Har du någon peelply över för att inte vacumpåsen ska fastna?
Sjukt intressant, detta är något jag kommer testa själv när jag får tid över.

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
La 2 vara sen köpte jag vakumpåse som tydligen inte skulle fastna men de gick inte nå bra
Blev att kasta variator skyddet har bekymmer med härdningen

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
Bara kolfibern tror jag att jag betalde ca 350 kr per m2. Bara som en liten varning häll inte överbliven hartc och aceton i en ölburk utan att märka den för de smakar inte gott

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
Äntligen har man tagit sig själv i kragen och gått ut till sitt egna garage, nu är det bara lacka och slipa tills man är nöjd

IMG_0114.jpg

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Undra om bukskyddet är gjort på samma sätt som deras skydd för floatarna, för där är de inte enbart kolfiber.. Bara ett tunt lager, mest för syns skull
är ju mest för att man inte ska få tex stenskott eller repor på dämparn så packningar äts upp.inte för att köra in i träd och storstenar.

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
är ju mest för att man inte ska få tex stenskott eller repor på dämparn så packningar äts upp.inte för att köra in i träd och storstenar.
Han menar att skydden är av plast med ett skal av kolfiber för syns skull och inte kolfiber rakt igenom.

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
45
Norrlänska skogen
Jo, men när ja tog hem såna från staterna så stod de att dom var helt i kolfiber. Falsk marknadsföring, men dock ändå jävlit coola =)

Göran: Ja sitter fortfarande och klurar på hur man skulle göra en plugg av rutan för att kunna gjuta upp dom i kolfiber...

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Jo, men när ja tog hem såna från staterna så stod de att dom var helt i kolfiber. Falsk marknadsföring, men dock ändå jävlit coola =)

Göran: Ja sitter fortfarande och klurar på hur man skulle göra en plugg av rutan för att kunna gjuta upp dom i kolfiber...
Inga bekymmer, lite fogskum å spackel å färg+en jävla massa timmar så har man ju pluggen klar :)

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
45
Norrlänska skogen
Bra:bigsmile: Då tar vi en kväll i Görans garage då, du gör pluggen och vi tar några bira:beer: eller jag tar bira och vrålar till er:director: