Krysskil och munstycke F7

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
Ja, sorry för jag tjatar men jag kan så lite om arctic cat och hittar så dåligt bland alla sidor så vänder mig till er mina kära vänner =)

kan non länka till där det finna att köpa krysskil till arcticat f7 -03 och munstycket som man sätter i slangen nu på nått sätt =)

länka gärna så jag bara behöver trycka på köp =)

Tack så sjukt mkt på förhand =)

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Bengans har tändkilen
kn racing har "munsycket" som du kallar det

risen

Välkänd medlem
11 jan 2009
190
0
6
Bodbyn
länka gärna så jag bara behöver trycka på köp =)
Ja vissa ska ju ha det så lätt som möjligt, men okej....

Tändkil: http://shop.mtnprod.se/product_info.php?cPath=22&products_id=94

Munstycke: http://www.knracing.se/tpi_injector.php

Hoppas det dära duger, kanske inte bara att trycka på KÖP men nära på iaf.

Köpte själv INJECTOR PERFECTOR från KNracing och det funkar bra, dock så insåg jag att jag kanske häldre skulle köpt ett munstycke för några tior och tagit och gängat upp en gammalt bränslerör eller bromsrör och fungerat lika bra och sparat in 625kr :p
Men där har du iaf

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
Ja vissa ska ju ha det så lätt som möjligt, men okej....

Tändkil: http://shop.mtnprod.se/product_info.php?cPath=22&products_id=94

Munstycke: http://www.knracing.se/tpi_injector.php

Hoppas det dära duger, kanske inte bara att trycka på KÖP men nära på iaf.

Köpte själv INJECTOR PERFECTOR från KNracing och det funkar bra, dock så insåg jag att jag kanske häldre skulle köpt ett munstycke för några tior och tagit och gängat upp en gammalt bränslerör eller bromsrör och fungerat lika bra och sparat in 625kr :p
Men där har du iaf
hehe tackar så mkt =) såg att nån hade gjort ett här på forumet tror jag så ska kolla då hur han gjort. för kan man spara pengar så gärna men man vet ju annars att det dära ska fungera =) men tackar så mkt för länkarna iaf så är vell bara beställa nu då =P

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
ja om det nu var det jag såg men tror inte det utan var nog nått helt annat till soppan xD

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
så krysskil fixat tackar vi trollet för =) men nu till Injector Perfector, hur är det med det nu. vissa säger att det blir skillnad vissa inte? den fickar bara på toppen enligt vissa och även mellan enligt andra. någon som satt dit och vill berätta lite?

TAckar på förhand =)

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
ja det ska tydligen göra det säger dom så får vell se =) då min känns lite trött i bland så få hopas jag hinner prova det i helgen =) ja har man bara sett hur den ser ut å fungerar så kanjag nog göra en rätt lätt =P

XpS06

Välkänd medlem
15 jan 2009
294
0
16
Hur stor kil bör man köpa då?
Någon som vet, jag funderar på antingen 1,25grader eller 2,5 grader...
Kan 2,5 grader bli för stort måntro?

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
1,5-2,5 graders funkar bäst på en standard maskin,
mtnprod har ofta hemma och håller till i luleå så de är enkelt annars tror jag dom har några hemma på bergnäset

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
jag har fått tag på 2.5 så kommer köra på det ja. tror det kan bli riktigt bra men tänk på som det jag läste nu att om du kört på 95 tidigare så måste du köra på 98 eller 99 då du sätter dit kilen för att minska risken för att nått ska gå sönder =) själv så har jag kört på 99 hela tiden så =)

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
det ska vara riskfritt om allt annat är i ordning , men allt trim minskar marginalerna vilket man ska ha klart för sig

risen

Välkänd medlem
11 jan 2009
190
0
6
Bodbyn
så krysskil fixat tackar vi trollet för =) men nu till Injector Perfector, hur är det med det nu. vissa säger att det blir skillnad vissa inte? den fickar bara på toppen enligt vissa och även mellan enligt andra. någon som satt dit och vill berätta lite?

TAckar på förhand =)
Jag har kört en Repa med min Injector Perfector på plats, kör då 300 munstycke på en standard maskin förutom shift Assist.
Och min går mycket renare på högre varv, kan väl inte direkt säga att jag hunnit pröva om den går "bättre" men tycker den går riktigt fint nu iaf, och rent i hela registret :)
Dock vart jag lite fundersam gällande Kil, var något jag funderade på men något jag inte satt på.
Börjar man mixtra med tändingen ska man ha helt andra kunskaper än vad jag har. Plus att tempen i pipan ökar så är ju en fördel om man har annat avgassytem på också.