Krysskil och munstycke F7

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
det är inte nå värre att "mixtra" med tändningen än att stoppa en restriktor (plugg) i soppaledningen , tempen i pipan sjunker med tändkilen och vilket avsgasystem man har spelar ingen roll ... jag brukar rekomendera en kil på 1.5 grader ...

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
jag fick tag på 2.5 så kör på det ja. seen kommer det högflödes tratt å injector om att tag så ska prova montera allt och se om det blir någon skillnad =) måste bara få hem skotern först =)

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
tratten kan du hoppa över , de enda den gör är att bröla , jag äger själv flera men dom ligger på hyllan till förmån för den suveräna orgtratten som sitter på alla mina maskiner ... ( fina radier i och ut , rätt avstämd och sitter även std på m-1000 )

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
ja nu när jag fått hem skotern å monterat allt så måste jag ge betyget till ddessa grejer sjukt bra =P

Krysskil: ja då jag fått lös svänghjulet och ska byta den så till min förvåning sitter det redan en kil där med 2.5 graders förskjutning så det lär ju inte ha blivit någon skillnad tyvär men satte dit nya ändå.

Injector Perfektor: Ja som sagt så bluddrade min rätt så mkt på dom högsta varven och i lös snö var den rätt orkeslös på höga varv men nu så känns den riktigt mkt piggare å rappare över både mitten å topp registret så det var en värd investering

Högfödestratten: Ja det låter sjukt gott nu iaf och då den kom dit nu då istället för orginal sså vart den ochså rappare då den å kilen fungerar bäst ihop.

så till er som har en maskin som är halv seg och bluddrar mkt så rekomenderar jag starkt detta kit =)
:rock::rock::rock::rock::rock: av mig =P

Kingen 700

Välkänd medlem
21 mar 2010
136
0
6
Sundsvall
Halloj!
Jag tänkte också beställa en krysskil, men vet inte om det är den stora eller lilla jag ska ha till min CF700 -06:a?

MTM;
Liten kil passar: Carb F6, F7, ZR800, ZR900, 440, 500, 600, 700 ZR's, ZRT 800, 900,1000 triples
Stor kil passar: Ski-Doo, Polaris, & EFI Arctic Cat Models

Tack för hjälpen!/ Martin

Kingen 700

Välkänd medlem
21 mar 2010
136
0
6
Sundsvall
Tackar:)! Du är grym du!
Ska jag ta 1,25 eller 2,5 gr, finns ju inget mitt i mellan? Har ett Y-ror och 300 mj munstycke, annars standard...
Hälsningar!/ Martin

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
de är en smaksak , jag brukar sätta 1.5 , ta den mindre , att snabba upp förbränningen med bestyckning är bättre än att öka tändningen mkt

Kingen 700

Välkänd medlem
21 mar 2010
136
0
6
Sundsvall
För att göra en lång historia kort, så köpte jag min 700 för ett år sedan och blev lite besviken på gassvaret, den gick fett och bluddrade...
Ett år senare, så inser jag att jag inte är/var ensam. Köpte Y-röret och bränslestrypnigen, samt den beryktate insugrtratten.
Kan bara säga att Y-röret och 300mj i slangen funkar kanon och maskinen blev en helt annan! Insugstratten, kan jag inte säga så mycket om, mer än att jag gjorde alla tre uppdateringarna samtidig och är helnöjd med resultatet!!! Beställde nu krysskilen och hoppas på ännu rappare maskin.

Körde i helgen mot en helt original CF700 och den fick pisk... dock blev jag frånkörd i toppfart av en nästan orörd CF800-08!
Ha det gött!/ Martin