oljebehållare köpa var??

redheat

Medlem
16 jan 2011
8
0
1
hittade här på forumet tips hur man gör när man tar bort den stora oljebehållaren och använder en liten tank för att smörja slidaxeln

På Ski-Doo's & Lynx Race maskiner så använde man en mycket liten behållare
till oljan för att smörja slidaxeln med BRP Original # Nr : 420 956 240


finns denna bara att köpa hos återförsäljare, ringde till en ställe och den kostade 488:- är det enda stället man kan hitta sådan??
 

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
En bromsolje behållare från en mc eller cross till bakbromsen ser nästan lika ut de måste finns massor kanske från någon fiddy
 

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Gjorde som melmq sa och hade 2 anslutningar! Funkade kanon! Jag tog någon större behållare från en bil. (minns inte vad det skulle vara i den igentligen)
 

redheat

Medlem
16 jan 2011
8
0
1
På denna behållare är ju både anslutningarna i botten BRP Original # Nr : 420 956 240


på orginal olje tank är ju en anslutning i botten tank,som går till nederkant motor

och en anslutning i toppen av oljetanken som går till mitten av motorn på andra sidan motorblocket och då är det oljanivå motorn upp till den!!!!!!!!!!

cirkulerar oljan eller är den övre luftning??

detta gäller Bombardier 587 motor i en Seadoo vattenskoter verkar se ungefär lika ut på skoter motorer
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Håller på och ska bygga om till oljeblandat i tanken jag med men på nyare motorerna har ingen slang anslutning på undre locket där pumpen ska sitta. bara ett helt slätt lock?

Är det locket med anslutning på kvar sedan slidmatningens tid? men ej behövs nu?
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Locket kan du köpa som en orginal del från skidoo, den sitter där på 440´n om jag inte minns fel.
Den där plattan har jag gjort själv, anslutningen har du på din oljepump om du tage bort. Använd den.
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Smart det kan man ju göra =)

Men ska det vara en slanganslutning i locket eftersom det ej är det från fabrik på dom som ej har oljepump?
Vanligt viss vill man ju alldrig ha fullt med olja där det rör sej för det då går tungt och den vill trycka ur sej. Så ska det verkligen vara propp fullt där i?
Eller blir dom tids nog proppfulla även men den lilla flaskan?

Japp jag har beställ ett lock från en 440.

Jag tänkte ta bort oljebehållaren men upptäckte det inte finns något att sätta hållaren för starthandtaget i och inget fäste för mpem? Så hur gör ni? låter ni burken vara kvar men tom?