Styrhöjar bygge!

R

räsern

Ska bygga utav dom här två bitarna som jag kapat ut från en balk.

Prov borrar

Då börjar jag borra med en mindre borr för att sedan inta den på 22mm

här är dom två bitarna jag kommer arbeta med,

Anton Aka http://forum.snowmobile.se/member.php?19734-LynxtuktarN

Kapade ut en 22mm tjock järn pinne för att testa hur det blev

Här är dom båda färdig borrade

Nu börjar man ana

kapa av där det imorgon ska jengas

Bler mer imorgon,

Så här ska den se ut när han är klar fast dock inte lika krokig! :D

Last edited:

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Vikten på en sån där eller en aluminium spelar fan ingen roll! 1 kg hit eller dit, jag lovar att du inte känner någon skillnad. Om du vill spara vikt så är ett hett förslag att tanka 10 liter mindre soppa/tanka inte mer än du behöver. Då sparar man kilon! :)

R

räsern

Haha jo, men den ska ju fräsas så jag tror den landar på under halvkilot om inte mindre dom där väger mindre en ett kg nu iaf :p

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Vikten ska du inte bry dig om. En styrhöjjare väger ändå så lite även om man gör den i järn

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Vikten på en sån där eller en aluminium spelar fan ingen roll! 1 kg hit eller dit, jag lovar att du inte känner någon skillnad. Om du vill spara vikt så är ett hett förslag att tanka 10 liter mindre soppa/tanka inte mer än du behöver. Då sparar man kilon! :)

Många bäckar små...

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Örrbacken (Docksta/ö-vik)
Om det då är att du inte hittar samma storlek på materialet i alimuminium må vara hänt.... Annars så är det inte så rackarns svårt att fixa "rätt" matrerial att jobba med.... Jag gissar att det fans en anledning till att stålchassina försvann....

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Orka bry sig om materialet i styrhöjarna. Funkar de så funkar de. Bra skit. Lätt sätt att spara 1000kr på.

Men hade det inte varit lättare att borra hålen för överfallen innan du kapade bitarna?

export

Medlem
29 jan 2011
6
0
1
Bodin
överfallen är dom två bitarna du just kapat bort, som du ska borra hål i, och sedan gänga i höjjaren, men det går la lika bra att borra nu. vikten är inget problem tanka 2 liter mindre och vikten är bättre än förut.

fin verkstad! :)

R

räsern

överfallen är dom två bitarna du just kapat bort, som du ska borra hål i, och sedan gänga i höjjaren, men det går la lika bra att borra nu. vikten är inget problem tanka 2 liter mindre och vikten är bättre än förut.

fin verkstad! :)
Jo jag ville också borra direkt men läraren sa att jag inte skulle göra det av någon anledning,
tackar det är ju skolans verkstad, Eftersom jag går första får vi ha den sunkiga lokalen, men nästa år väntar en stor fräsh nyrenoverad lokal :)

R

räsern

Liten update!

Ritsat å stansad klar för borning och jängning

Drillling it!

Anton jängar sin höjjare!

Klar med jängerna efter 1timme SUCK :)

Fortsättning följer :)

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Tja, så här blev resultatet på min styrhöjare som jag byggt, orkade inte fräsa/borra som william aka Räsern tänker göra, men dom är fortfarande inte så jävla tunga endå :) pallade inte heller polera dom, dom ska endå sitta på min gammlynx så....

Vart hyffsat nöjd endå :D

Uploaded with ImageShack.us

:D

Uploaded with ImageShack.us