ski-doo 600rs 2010

steffo_4

Välkänd medlem
8 mar 2007
252
0
16
41
sundsvall
tjena! ja funderar på att köpa en helt ny rs 2010! har hittat en åf norrut som har 2 kvar:heh:'

vad bör ja tänka på vid körning med den? avgas temp,bestyckning mm! åker mycke lös snö och led, fjälls och hemma vid kusten (sundsvall),är det nå kända problem med dessa?hur känsliga är dom ? måste man pumpgasa hela tiden eller klara dom viss jämn gas utan att skära? dom kunde även ge garanti på maskinen men då bytte dom cylinderfots packning,byggde om förgasarna och primären, lät intressant men hur går dom efter det?? alla svar och tipps är mycket välkomna :amuse:
 

Malm88

Välkänd medlem
27 nov 2008
181
0
16
Sundsvall
Byter dem cylinderfotspackning och bestyckar om så lär nog en del effekt försvinna, men garanti är ju aldrig fel det heller.
 

steffo_4

Välkänd medlem
8 mar 2007
252
0
16
41
sundsvall
Byter dem cylinderfotspackning och bestyckar om så lär nog en del effekt försvinna, men garanti är ju aldrig fel det heller.
jo,köper ju en rs så då vill man nog ha den så...
samtidigt så det där med garanti, köper ja en 800a -10 för samma pengar så år ju garantin snart slut om det finns nån kvar alls..skär den så äre lika dyrt vilket som..
 

larsson91

Välkänd medlem
4 jan 2009
186
0
6
håller man koll på bestyckningen så är det nog lungt.

vet nån vad det är för orginaldurationer på dom föresten?
 
R

RevMan

av någon anledning så kan jag inte ladda upp pdf men såhär står det iaf om garanti.

WARRANTY COVERAGE
FORMXZ 600 RS
MXZ 600 RS model is designed for snowcross racing
purpose and engine does not work reliably in
trail riding, because riding environment might be
so much different in trail than in snowcross track.
We will not apply warranty for vehicles in ANY racing
usage, but we can apply warranty for vehicles
which are NOT in racing usage, if authorized dealer
makes following modifications for vehicle for
customers expense at the same time when PDI is
done.
SOLUTION
We will apply warranty for MXZ 600 RS, BMAB,
if following modifications are made by authorized
dealer at the same time when vehicles PDI will be
done:
1. Change cylinder base gasket to 0,1mm thicker
0,7mm (std 0.6mm-> 0,7mm)
2. Change mainjets to 3 size bigger (std
PTO280/MAG270 -->PTO310-MAG300).
3. Adjust carburator air screw to value 2,0 turn
open.
4. Adjust carburator needle height to #3 (middle
position).
5. Change MXZ type snow guard, which enables
better cooling in trail usage.
6. Adjust TEAM secondary cam in to the position
of 64-40-40.
7. Remove "holeshot" button from the handlebar
(disconnectwires)
8. Replace TRA3 clutch STD 25mm set
screws(3pcs)with 16mmset screws (3pcs)
PROCEDURE
When modifications are done by authorized dealer,
frame number need to be informed to BRP Finland
Service dept, and they mark frame number
under warranty. If snowmobile is used in any
racing usage, warranty expires. Warranty expires
also, if snowmobile is not serviced by authorized
dealer according 2-stroke service program.
PARTS NEEDED
P/N PART
DESCRIPTION
QTY
420931894 0,7mmbase gasket 1
404101200 Main Jet #300 1
404107800 Mainjet 310 1
520000702 Snowguard MXZ
STD
1
293150108 Pop rivet 6
517124300 Washer 4
520000751 Reinforcement 1
206261699 Set screw 16mm 3
Send a copy of parts order list and the work order
to the address below:
BRP Finland Oy
Service Department
Isoaavantie 7
96320 Rovaniemi
Finland
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
bara så du inte blir förvånad när du köpt en, att ha i åtanke är att vid lösnökörning så är det inga problem att komma upp 8liter milen och 4-5 vid led och lek, så förvänta dig inte att dom är bränslesnåla :)
 

steffo_4

Välkänd medlem
8 mar 2007
252
0
16
41
sundsvall
bara så du inte blir förvånad när du köpt en, att ha i åtanke är att vid lösnökörning så är det inga problem att komma upp 8liter milen och 4-5 vid led och lek, så förvänta dig inte att dom är bränslesnåla :)


jo..re800an drog mellan 5,7-6,7 den med..gick inte så billigt...vet någon vad Snowguard MXZ är? ja snöskydd fattar ja med men vart sitter det?