Hej alla glada!
Tänkte som en motvikt till alla turbosar, trimpipor och andra moderniteter lägga upp mitt lilla projekt här!
Historien om denna skoter är lite speciell då min farfar köpte den redan -69 av dåvarande Båkab Energi (Eon idag) för att användas uppe i fjällstugan i Jämtländska Kall. Skotern har sedan dess brukats av oss och fått sig lite service ca vart tionde år.
Nu är det på tiden för översyn igen!
Saker som skall ses över:
Inne i värmen
Påbörjad demontering av vatiatorn, fick ta lös toppen och lägga en kloss inne i cylindern som mothåll.
Sachs enstånka möjligtvis 12hk, andra siffror jag har hittat säger 9hk.
Måste bara bifoga en bild på skotern i sitt rätta element med vy över Kallsjön bakom Åreskutan
Tänkte som en motvikt till alla turbosar, trimpipor och andra moderniteter lägga upp mitt lilla projekt här!
Historien om denna skoter är lite speciell då min farfar köpte den redan -69 av dåvarande Båkab Energi (Eon idag) för att användas uppe i fjällstugan i Jämtländska Kall. Skotern har sedan dess brukats av oss och fått sig lite service ca vart tionde år.
Nu är det på tiden för översyn igen!
Saker som skall ses över:
- Ny målarfärg
- Ny startapparat
- Byta ut trasiga hjul i boggin
- Fixa lampan
- Laga och svetsa några småblessyrer
- Byta till en ny variator
- Bygga någon form av effektivare ljuddämpning utan att tappa effekt (12hk)
- Hitta någon bra halkfri lösning till fotstegen
Inne i värmen
Påbörjad demontering av vatiatorn, fick ta lös toppen och lägga en kloss inne i cylindern som mothåll.
Sachs enstånka möjligtvis 12hk, andra siffror jag har hittat säger 9hk.
Måste bara bifoga en bild på skotern i sitt rätta element med vy över Kallsjön bakom Åreskutan