tjena.
Har drygt hunnit köra 40felfria mil med min RE, sjukt nöjd med maskinen..
men i helgen när jag var uppe i dem lite nordligare delarna o körde så började mattan plötsligt kugga över vid kraftigt gaspådrag eller vid burkning.
jag känner att det e överkuggning då hela maskinen smäller o rasslar..
samtidigt har även ett fel uppståt då jag släpper av på gasen elelr låter skotern rulla utan gaspådrag, ett rasslande och skorrande ljud som verkar komma från drivningen vid mattan..
hela fotstegen vibrerar samtidigt kraftigt.
vad kan felet vara?
dagen innan hade jag samma fel, dock bara med överkuggningen.
provade att spänna mattan, men var inte supernoga med hur mycket jag spännde..
Mattan hängde drygt 10-12 centimeter innan jag gav på mig spänningen av mattan, visst är det lite väl mycket?
Hur hårt ska man spänna mattan? saknar min instruktionsbok så jag kan inte kontrollera det själv.
om mattan blev snett spänd, kan detta orsaka överkuggningen och skorrandet?
har hängt upp arlset o försökt rucka på drivhjulen, men dem är aboslut stumma i sidled, som betong! så tvivlar på att dem lagrena e slut...
någon som har ideér ? ska ut nu till verkstaden o kolla mattan/tunneln efter eventuella fel.
snabba svar tack
mvh micke
Har drygt hunnit köra 40felfria mil med min RE, sjukt nöjd med maskinen..
men i helgen när jag var uppe i dem lite nordligare delarna o körde så började mattan plötsligt kugga över vid kraftigt gaspådrag eller vid burkning.
jag känner att det e överkuggning då hela maskinen smäller o rasslar..
samtidigt har även ett fel uppståt då jag släpper av på gasen elelr låter skotern rulla utan gaspådrag, ett rasslande och skorrande ljud som verkar komma från drivningen vid mattan..
hela fotstegen vibrerar samtidigt kraftigt.
vad kan felet vara?
dagen innan hade jag samma fel, dock bara med överkuggningen.
provade att spänna mattan, men var inte supernoga med hur mycket jag spännde..
Mattan hängde drygt 10-12 centimeter innan jag gav på mig spänningen av mattan, visst är det lite väl mycket?
Hur hårt ska man spänna mattan? saknar min instruktionsbok så jag kan inte kontrollera det själv.
om mattan blev snett spänd, kan detta orsaka överkuggningen och skorrandet?
har hängt upp arlset o försökt rucka på drivhjulen, men dem är aboslut stumma i sidled, som betong! så tvivlar på att dem lagrena e slut...
någon som har ideér ? ska ut nu till verkstaden o kolla mattan/tunneln efter eventuella fel.
snabba svar tack
mvh micke