Vad går att göra??????????

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Åkte ut en sväng med raspen idag för att testa mitt nya fjäderdrag, redan vid uppfarten från Sävastån mot skoterstugan där Leif och jag igår satte upp plastband mellan skoterförbudskyltarna har de hjärndöda huserat igen

Framme vid skoterstugan gjorde jag tyvärr en snabbtitt och därinne påminde det om en svinstia igen samt att fönstret stod på vid gavel

Jag städade efter svinen i fredags och eftersom jag själv ytterst sällan tillbringar någon tid inne i stugan så är det färdigstädat för min del

Ett par luleåbor kom till stugan och hade passerat Sunderbyns skoterstuga, rent och snyggt var det i deras stuga

Vad har vi gjort för ont som drabbats av dessa personer som tydligen enbart är ute efter att förstöra för övrigt skoterfolk

I grunden borde vi alla samma intersse, skoteråkning, då förefaller det mig tämligen idiotiskt att försöka sabotera den verksamheten

Det skulle vara oerhört mycket lättare att förstå om vi skulle vara utsatta av skoterhatare
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Tråkig läsning... Din teori runt de "hjärndöda" tycker jag är ytterst tänkvärt formulerat.
Gällande stugan så skulle det kännas oerhört trist om vi måste börja hålla den låst.

Ordf. Pierre
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Antagligen så är det väl "Kvällsgäster" på Fre- och/eller Lördagkvällar som står för svineriet.
Kanske att ni får göra er en kvällstur någon av dessa kvällar och kolla upp ordningen, samt vilken sort som gästar er.
Är det "Fyllesvin" (Vilket man kan misstänka), så borde ni tipsa polisen om att ni upptäckt att eran skoterstuga blivit ett tillhåll för fyllesvin.
Dyker sedan polisen upp oförhappandes t.ex. en Lördagkväll, så kan det nog kännas lite "Obehagligt", allra helst om man kört skoter dit !
Även om det inte är olagligt att sitta och dricka alkohol, så kan man misstänka att det körs skoter därifrån.
Det kan nog kännas olustigt för "Fyllesvinen" att veta att man inte går säker någonstans när man kör snöskoter onykter.
 

christoffere

Aktiv medlem
7 mar 2010
60
0
6
Trist att läsa!
Grejen med att låsa stugan skulle nog resultera i skadegörelse eller så i syfte att ta sig in i stugan för "ungdomarna", behöver inte vara så men. Det kanske har funkat förut att ha det så.
Men som ni sa ovan så kan man styra förbi lite senare en fred eller lördag bara för att se om det är någon aktivitet där.
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Grejen med att låsa stugan skulle nog resultera i skadegörelse eller så i syfte att ta sig in i stugan för "ungdomarna"
Jag håller med... den erfarenhet som andra föreningar har av att låsa sina stugor är just det du beskriver.
Det märkliga är dock att föregående år har vi inte upplevt dessa problem... en förklaring kan vara att det är någon form
av generations skifte dvs några nya unga förmågor som inte haft skoter tidigare och inte fullt ut är fostrade att vårda
den ansvarsfulla förmån det faktiskt är att framföra en skoter.
Min egen ide är... om vi skulle veta vilka dessa "ungdomar" är, så borde vi samtala med dessa och försöka
få dessa delaktiga i föreningen på något meningsfullt sätt.

Ordf. Pierre
 

christoffere

Aktiv medlem
7 mar 2010
60
0
6
Mig veterligen ska det finnas minst en maskin i Boden? Kan vara annars något gemensamt med Luleå. Har funnits förut iaf!
 

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
bra Pierre! det var min tanke också! delaktighet är nog nyckelordet tror jag
 

Lynx E-tec

Ny medlem
11 feb 2010
4
0
1
Boden
Vi var ett gäng och grillade vid skoterstugan på söndag eftermiddag då H-E passerade oss med sladden och då var det snyggt och fint där inne. Så det måste ha hänt efter oss någon gång.