Hur känns kvaliten Yamahan efter 1600 mil. Nästa skoter kan säkerligen bli en nytro, men är ju kul att höra dina intryck efter så många mil. Mycket slitdelar som byts? Saker som gjort den obrukbar?
Jag bytte framvagn till en -11:as mtx framvagn i fredags då den gamla var sned flera gånger om och var svettsad ett par gånger och hade gått av + att en dämpare gick av i torsdags men den gick fint att köra hem med ändå
den blev mkt trevligare att köra efter framvagnsbytet. De enda som har varit "akuta" fel är att bränslepumpsreläet vägrat en kväll i bitande kyla men efter bytet av reläet så har det fungerat bra och oljeläkage i botten på oljebehållaren (typfel på 08-orna) men det är svetsat så nu är det tätt där. Det är de akuta fel som uppstått annars så är det framvagnsbussningar varje 500 mil, dynan är sprucken, slides par nr 3 är på nu, bytt lite lager i boggin och det vänstra drivaxellagret. Tredje mattan är på nu, 1:a blev helt slut 2:a tog slut vid en stubbe och den 3:e går bra nu passade även på att förlänga till 162" då.
Motorn går fint efter 1600+mil den startar bra i bitande kyla.
T.O.R.S är bortkopplat efter att den spökat lite för ett par vintrar sedan.
Sen jag bytte framvagn så blev den som en ny skoter och kvaliten känns helt ok. Fotstegen har småsprickor i sig såg jag häromdagen men de håller nog ett bra tag till.
Åter till ämnet
Har två kompisar på besök här hemma i stugan och den ena kör ca 200-300 mil med sin Renegade -05:a / vinter och den andra har kört ca 300 mil första året med sin Lynx 1200 Adventure Grand Tourer-10