Rem har jag bytt och monterat på en spritt ny bombardier rem samt ställt in sekundärern därefter så remmen ligger 1-2mm ovanför sekundärkanten ! Avgas portarna har också blivit rengjorda, den ena satt fast och den andra gick trögt dock så är det samma fel nu efter rengöringen.
Jag bor mitt inne i byn så jag har bara dragit några kortare repor på en 7manna fotbolls plan i närheten, Han går upp till 7k varv och sedan tappar lixom varv och när han varvar upp till 7k varv så känns det inte som att han lägger på rem som han ska, eller han gör det inte för just nu så blöddrar han på fullgas också.
Jag satte även tillbaka bestyckningen som satt i innan jag bestyckade ner (270/280 satt i från början) och fick samma symdrom att han lixom blöddrar på fullgas. Men med mindre bestyckning (250/260) så var det samma fel och förutom blöddret då, men han varvade inte på som han skulle ändå.
Backlund-> Om det överstiger dom där 56mm så blir det väll att remmen blir för "kort" ? Något min mått fick jag inte tag i.. Men det är kanske nåt man bör ta reda på !
Jag pluggar borta på veckorna, men nästa helg hade jag tänkt att plocka ner motorn och byta packboxarna alt riva primär variatorn. Men det känns som att det borde vara ett förgasar fel men det är ju uppenbarligen inte det????
Börjar bli gråhårig !
Stort tack till alla som tog sig tid att svara, det uppskattas väldigt mycket !