Rmk 600 H.O -08 problem. påtok för varm slutburk

Blinde

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
Luleå Sverige
körde förra vintern utan problem, nu har den smält hål i sido panelen, smält av startsnöret, smält locket till kedjehuset.

skotern går jävligt bra, vad kan det vara för fel??

Blinde

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
Luleå Sverige
har surfat lite amerika forum.

verkar som att det antingen lossnat något/ kläggat igen i ljuddämparn eller att den går fett å bränner soppa i avgassystemet

har kört i kallare väder i år, och så satte de i nya tändstift på servicen. måste kika om det är samma som jag hade.
går en skoter fetare i -20 än i nollgradigt?

prox_600

Välkänd medlem
25 jan 2011
118
0
6
Gällivare
har surfat lite amerika forum.

verkar som att det antingen lossnat något/ kläggat igen i ljuddämparn eller att den går fett å bränner soppa i avgassystemet

har kört i kallare väder i år, och så satte de i nya tändstift på servicen. måste kika om det är samma som jag hade.
går en skoter fetare i -20 än i nollgradigt?
den ska ju gå snålare i -20 vad jag vet iaf :)

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
En skoter behöver mer bränsle ju kallare det blir och tvärt om. Kan inte vara för tydligt i fall med bestyckning.

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Jag hade det problemet på min rmk 600 -08 fast CFI modellen den Smälte baljan på den fick dock en ny på garantin dock kommer jag inte ihåg vad felet var men efter åf haft den så slutade problemet iaf

Blinde

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
Luleå Sverige
lämna in till våran kassa polarisÅF, han sa köpt ny slutburk, satte dit en slp burk och drog o gasa en sväng, kom tillbaks så slog det några blå lågor ur avgasröret med nån sekunds mellanrum och kändes lite för varmt vid burken.

får dra till åf och surra lite imrgn