Lectron bestyckning

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
Boost: Körde en 13 sekunders fullgas repa i bänken, + en delgas repa på 21 sekunder.
Har åtminstone kört ca 10 mil nu med burken men har tyckt att jag hört att den spika lite. Men tror jag inbillar mig men ska ändå försäkerhets skull lyfta toppen nästa gång och kolla hur det ser ut. Men tror att du tog i med måtten där, 55mm är rysligt stort. :O
Kört med en 2 tums dämpare tidigare. Har för mig att stinger diametern på lynx org systemet är ca 38mm.

Grejjen med Skidoo systemet är att det är centerdump så svårt och ändra stinger diametern. :)

Edit: Förra raset måste ha berott på nått annat.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.833
865
113
Kramfors
Boost: Körde en 13 sekunders fullgas repa i bänken, + en delgas repa på 21 sekunder.
Har åtminstone kört ca 10 mil nu med burken men har tyckt att jag hört att den spika lite. Men tror jag inbillar mig men ska ändå försäkerhets skull lyfta toppen nästa gång och kolla hur det ser ut. Men tror att du tog i med måtten där, 55mm är rysligt stort. :O
Kört med en 2 tums dämpare tidigare. Har för mig att stinger diametern på lynx org systemet är ca 38mm.

Grejjen med Skidoo systemet är att det är centerdump så svårt och ändra stinger diametern. :)

Dämparen ska ha dia 2 tum minst för att inte bygga mer motstånd än org dämpare som bygger på kammarsystem. Alla mått under 2tum är trimstrypning typ som tikkas burkar funkar men dom har han lagt ner fruktansvärt mycket tid i bänk på för resp maskin. Att stingern har 38mm spelar ingen roll. EX på trimdämpare till 700cc yamaha srx ligger ferforöret på 70mm för att vara säker och samma mått till min tc 1000 för arr vara säker. Jag kör nu mindre stingers som bara mäter 29mm inv mått (org 34) på varje pipa och dämparen har jag strypt ner så mycket jag vågar för ljudets skull till 58mm inv mått på röret. påsåvis får jag en lagom strypning tillsamman med smala stingers utan att bli helt döv.

Men om du kommer undan med din sugrörsdämpare ska du forsätta åka den för bästa effekt och minsta möjliga ljudnivå. Ta lös pipan och kolla om kolven börjar kolna under ringarna och om du ser smält tendens på ovansidan mot utblås,,får inte se blästrad ut! Och fundera på om den oförklarigt tappar ork vid en längre fullgasrepa för då håller den på spika!

Bara hoppas det funkar för då har du en bra trimdämpare