Frågot Ang kapning av matta (Bredd) samt drevning f6

Ondagubben

Aktiv medlem
Hej!

Har fått tag i en Matta från en nya snopro 600 med måtten *325x38x44mm 2.52 delning.
Problemet är ju att min matta är 35 cm bred, och dendära 38. Men säljaren säger att det är simpelt att kapa ner den så den passar. Hur ska jag bära mig åt för att göra detta så snabbt och bra som möjligt?!

Samt vilken drevning är det som gäller? (Har inte råd att köpa ny kedja) Så måste vara någon drevning som passar på min nuvarande kedja!

Tacksam för snabba och seriösa svar!!! :)

Mvh

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Det går bra att kapa mattor, har själv aldrig gjort det men varje gång det tagits upp här på forumet så har flera svarat att det inte är några problem!

Vad är problemet med drevningen? CF8 -08 har väl Diamond Drive och då finns ju ingen kedja.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
men det är ju en f6:a som mattan ska på , den har inte heller ngn kjedja utan drev i DD , en omdrevning går på ca 2500 kr

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
men det är ju en f6:a som mattan ska på , den har inte heller ngn kjedja utan drev i DD , en omdrevning går på ca 2500 kr
Nästa gång ska jag läsa rubriken också... Läste bara profilen.

Får väl gissa att det är en tidig F6 för de har ju kedjehus.

Ondagubben

Aktiv medlem
Det är väll en omdrevning till DD du hänvisar till?! Eller kanske om man byter alla drev och kedja på en i min fråga med kedjehus!

Men på min Rev och f7 så bytte jag simpelt ut det översa (Lilla) drevet och gick ner 2 kugg, och kunde med simpelhet använda original kedjan.

mvh

Ondagubben

Aktiv medlem
Odysse svarade som om du hade DD så det svaret har ingen direkt betydelse för dig.
Se på fan! Iaf, mattan är kapad, vart perfekt! 34,2 CM (Som original)
Passformen = Magnifik. Var bara ett rent j**** h-vete att få ur kedjehuset (Aldrig skruvat Arctic förut) Men var simpelt som fan då man fått löst allt och gick igenom:p Så nu sitter mattan där och drivaxeln på plats. Dock så åker boggie och kedjehuset + Sekundären i imorgon :)

Btw... Vet du vad original Drevningen är (Lilla översta drevet) Vore skitbra att veta i min situation just nu.

Tack så mycket för ditt svar.

Mvh