vad är det för fel på min rev 600 ho, den dra 6 liter milen och är svår startad!

feffe

Ny medlem
8 feb 2011
2
0
1
domsjö
hejsan!
har fått problem med min rev 600 ho 04, den dra strax över 6 liter milen. när man är ute och kör och stannar till i minst 5 min så blir den omöjlig att få igång, då måste man upp med tändstiften och hälla bensin direkt i loppet:S
tacksam för tips

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
bara 6 liter milen? :O Då ska du ju skatta dig lycklig! Under 8 brukar vara svårt... ;)

Skämt åsido så lät det jävligt skumt.. Har dock inte nog med kunskaper för att hjälpa dig tyvärr.. Känner inte igen de där symptomen :(

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Börja med att ta isär och rengöra förgasarna då säkert nålventilen/erna står öppen med följd att du spolar ut en massa bränsle i onödan.
Kolla även insugningsgummin, bränsleslangar när du ändå håller på

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Låter konstigt att den drar 6l milen samtidigt som den får för lite soppa när den ska startas, men håller med Kawaingo kolla kompan den kan ju vara duktigt slut, då stämmer det rätt bra med hur den uppför sig. Men glöm bara inte att variatorernas skick påverkar bränsleförbrukningen MYCKET. Min gamla rev pro 800 drog 10l /mil renoverade primären och kom ner på 3,5l /mil

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Låter konstigt att den drar 6l milen samtidigt som den får för lite soppa när den ska startas, men håller med Kawaingo kolla kompan den kan ju vara duktigt slut, då stämmer det rätt bra med hur den uppför sig. Men glöm bara inte att variatorernas skick påverkar bränsleförbrukningen MYCKET. Min gamla rev pro 800 drog 10l /mil renoverade primären och kom ner på 3,5l /mil
Den lär ha gått snuskigt tungt å dra iväg :S