Det finns även tryckknappar på 550:n och det går även att ha vantarna på sig när man ska peta på skärmen.ahaa! okej, men är det med touch? jag vill inte ha de! verkar jobbigt att ta av sig vanten och börja pilla då man är ute och fryser =)
Har även inget batteri i skotern, F7 -05..
Andra tips?
Precis som kartman skriver så behöver GPS:n stabil spänning då spänningsregulatorn tar ned input 10-30 V till stabil 5 V.Låter bra!! Kan jag dra en kabel tjyv från mina lysen om jag köper en 12v laddare och klipper av cigg delen och drar på kabeltjuvarna där och sätter i lyset och jord? Eller riskerar man gpsen om man gör så?
Aha så de finns färdiga, det är ju ännu bättre! .. har dock letat nu och hittar inte? :OPrecis som kartman skriver så behöver GPS:n stabil spänning då spänningsregulatorn tar ned input 10-30 V till stabil 5 V.
Istället för att ha en ciggkontakt hängande under huven som dessutom troligen inte är fukt o väderskyddad för livet på en snöskoter (IP 54 eller vad det nu är) så kan du köpa en monteringssats/strömkabel för MC eller båt med såväl voltregulator som säkring och ta strömmen (DC) från lyset eller batteri.
Kostar en del men är färdig, annars fixar en elhändig (en sådan som inte relaterar AC/DC till heavy metal) det med grejor för en hundring