Problem med Nytro 11

jbo

Medlem
18 maj 2009
38
0
6
Sala
Min har gått 380 mil och på sistone har det börja rassla oroväckande när jag släpper gasen, annars är det bara det vanliga tomgångsrasslet.
Hoppas på att den håller säsongen ut så får jag renovera under sommaren.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
En fördel till med oft relocatorn är ju att man får riktiga fästen och bussningar i metall isf plast som det är org på nytron !

Widde

Aktiv medlem
5 dec 2009
64
0
6
Gävle
Igår dog min handtagsvärmare på högersida känns det som, har inte hunnit undersöka det än. Skotern slog igår över 100 mils gränsen. Glapp i styrstången i axiellt led har även jag vilket är lite irriterande, upplever även att elfläkten ger ifrån sig ett svagt missljud när den är igång.

Förutom detta är jag 200% nöjd med min.

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Min har gått 380 mil och på sistone har det börja rassla oroväckande när jag släpper gasen, annars är det bara det vanliga tomgångsrasslet.
Hoppas på att den håller säsongen ut så får jag renovera under sommaren.
Det kanske är bättre att kolla vad som är fel än att bara blunda och fortsätta?

jbo

Medlem
18 maj 2009
38
0
6
Sala
Det kanske är bättre att kolla vad som är fel än att bara blunda och fortsätta?
Det har du förstås rätt i, ska nog vid närmare eftertanke ta en titt i helgen. Finns det nåt färdigt renoveringskit eller liknande?

Mvh/Jocke

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Det har du förstås rätt i, ska nog vid närmare eftertanke ta en titt i helgen. Finns det nåt färdigt renoveringskit eller liknande?

Mvh/Jocke
Du har inte kvar garantin?

Har inte märkt något problem än, nja, förutom att jag får is i tunneln, men nu har jag kört in den i varm garage så det värsta ska smälta bort sen ska ja se hur det går... Beror väl mest på att jag har en rtx och tror inte kylarn är längst hela förlängningen.

Mangeboy

Välkänd medlem
21 feb 2009
128
0
16
Ullånger
Du har inte kvar garantin?

Har inte märkt något problem än, nja, förutom att jag får is i tunneln, men nu har jag kört in den i varm garage så det värsta ska smälta bort sen ska ja se hur det går... Beror väl mest på att jag har en rtx och tror inte kylarn är längst hela förlängningen.
Då kan jag säga dig att du inte behöver oroa dig för att det är för liten kylare bak i tunneln då Nytron bara har kylare fram. En luft och fläktkyld kylare under huven och en längst fram i tunneln framför drivhjulen.

Mtx:en har en extra kylare uppe till höger under tunneln.

Antar att du for efter att din förra skoter hade kylare längst bak?

Problemet är väl helt enkelt att ljuddämparen smälter snön som sedan klibbar fast på insidan av tunneln. Har själv hyffsat mycket isbildning där bitvis men det brukar lossna lite då och då. Sedan så tinar jag av min skoter efter jag använt den också iofs. Det gör ju att jag inte direkt tänker på isbildningen då all is är borta till nästa tur.

Jag har för mig att det finns dom som klistrat nån slags vinyl på insidan av tunneln just för att is/snö inte ska fastna där men vet inte om nån gjort det på en Nytro dock. Det kanske är någon här på forumet som har erfarenhet av detta?
Är säkert värt ett försök om man skulle ha en bit liggandes.

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
antog bara att det skulle vara en kylare där, men inte det då:D

Jo, förstår att det är ljuddämparn som smälter fast snön... grymt irriterande när man får 10 extra kilo där, men nu står den inne och smälter iaf.

Ja det är värt ett försök att sätta vinyl där, är ju ingen kostnad ändå

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16

Mvh/Jocke
Inte vad jag vet, lämna in den till en Yammafirma så hjälper de dig på bästa möjliga sätt.

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
antog bara att det skulle vara en kylare där, men inte det då:D

Jo, förstår att det är ljuddämparn som smälter fast snön... grymt irriterande när man får 10 extra kilo där, men nu står den inne och smälter iaf.

Ja det är värt ett försök att sätta vinyl där, är ju ingen kostnad ändå
Undra om de som satt dit undertunnel kit har samma problem med isbildning.
Min MTX står i kallgarage och jag upplever inte att det är ett problem med is i tunneln, visst hör jag att det lossnar is ibland men inget allvarligt.

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Ta lite kort på era ev isproblem och posta i denna tråd så vi andra får se hur mycket is som fryser fast.

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Det borde man ha gjort,dock står min just nu i ett varmgarage. men hade en stor isklump alldeles baktill, sen kände man att det var fullt med is hela vägen så långt man nådde.

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Nu verkar jag inte ha något problem med att det bildar is.
Något små problem har man väl stött på med skotern,men det beror mest på att man själv har varit och pillat.
Dock så tycker jag han går värdelöst i djupsnö. Han vill inte klättra upp på snön utan bakändan far ner och driver bara på. Spelar som ingen roll om man håller fullt eller om man har halv gas. Nja ibland vill han väl bara resa medarna i luften om man trycker fullt men han klättrar inte upp på snön.
Nu har han väl gått ca 65-70 mil så jag får snart lämna in den, ska be dom ändra dämparna så dom inte är så hårda. Plus fixa i variatorn genom att det inte går att smyga med den, går inte ens att köra sakta...
Ska dom även få montera bak lyset plus montera dit ett tunnel rats

Vad jag/ÅF har gjort med min är: Förlängning tunnel plus boogie, matta, burkrem, nya mountain skidorna, bukskydd och isrivare ÅF. Jag= Xenon, Oft och avgasböj