vilken variator kalibrering ska jag ha ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

jag funderar på att ändra kalibreringen på variatorerna i min rush 600 efter som den bara spinner !
Hur och vad ska man byta omm an vill att skotern ska växlaupp fortare och därmed få bättre fäste ? som det är nu så spinner mattan såfort man tittar på gasen :mmph:
och i vissa uppförsbackar så tokvarvar motorn utan att det går speciellt fort grrr

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
du kan ju inte göra om variatorerna så den slutar att spinna,då kommer du att vara missnöjd den dag du har fäste,slackare fjäder i sekundären så växlar den fortare och snällare helix,men inget som ja skulle rekomendera,byt matta istället och njut av kraften,Om de finns nån i en polaris ;) haha

tofferacing

Välkänd medlem
15 dec 2008
297
0
16
prärien
du kan ju inte göra om variatorerna så den slutar att spinna,då kommer du att vara missnöjd den dag du har fäste,slackare fjäder i sekundären så växlar den fortare och snällare helix,men inget som ja skulle rekomendera,byt matta istället och njut av kraften,Om de finns nån i en polaris ;) haha
Polaris e ju billiga problem iaf.Biliga å köpa dyra å laga.. Skidoo e ju både dyr å köpa å dyra å laga

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.005
113
Stora Blåsjön
antingen dubbar du mattan om det är hårt/isigt är det löst före så skaffa mer matta (högre kammar). Eller så plockar du bort ena tändstiftet så lär det inte spinna något heller.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
hm jo att byta matta vore ju bäst men det är dyrt !!! en 44 matta kostar ju 6500kr + drev 700kr? + monteringskostnad 1500-2000kr ? alltså typ 9000kr.