Ännu en ZL

ZL_600

Välkänd medlem
Ja en liten update här då... Skotern skar ju som sagt i lördags, missade grym puderåkning, men de är sånt man får leva med när man ska köra skoter:) Planen är nu att slänga i den trimmade Black Magic 680cc motorn jag har liggandes, väntar dock på svar från Bengan om vilka kolvar det skall vara.

Skall även försöka få fram något bra avgassystem, har twinpipes men dom är det lite fix på så jag vet inte om de kommer ge någon effekt eller inte så jag letar något annat system nu. Kommer bli lite stök för att få till variator och förgasarbestyckning så det lär inte bli klart denna månaden iaf. Tur att snön ligger länge på fjället:becky:

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Hur har du gjort om framvagnen för att få på dämparna? Vad är det för övre a-armar du har? Är det någon annan som vet?:)

Vh Eric

ZL_600

Välkänd medlem
Som sagt så skar 600 motorn så jag slängde i en black magic 680cc kittad motor istället. körde resten av säsongen tills igår då den gick lite varm så o-ringarna i toppen smälte, och ev kanske toppen vart lite skev. sånt som händer, synd dock när den är en månads åkning kvar på fjället. Upptäckte även att det var trasig gäng i varenda bulthål i cylindrarna, perfekt... Om nån vill köpa skotern eller har något fint att byta den mot så hör av er, är less nu...

Kommer lite bilder här iaf.