Åkersjöntråden skoteråkning snöinfo mm

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Det finns några som har kört på fjället men det är för lite snö än för att det ska vara LAGLIGT att köra i Åkersjön än!! Det är inte så mycket mer snö än i Östersund!!

matteias

Välkänd medlem
23 sept 2009
420
0
16
Östersund
Det finns några som har kört på fjället men det är för lite snö än för att det ska vara LAGLIGT att köra i Åkersjön än!! Det är inte så mycket mer snö än i Östersund!!
Snön får två veckor för då bär det av. Bruka köra ifrån Bakvattnet leden rakt upp på berget.

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Sist jag hörde nåt så hade det inte kommit mer snö, är hyfsat uppe mot ansätten, men ingen botten och mycket som drivit ihop.

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Nån som vill åka ihop med mig i Åkersjön iår, och har nått ställe att sova på?
Jag hänger gärna med på nån dags åkning, över dan då. Kan höra mej för om boende för dej, känner några stycken som har stuga där.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.216
1.052
113
Stora Blåsjön
Jag lär nog kika förbi också om inte snön kommer först till blåsjön... för det verkar bli en repris på hur det var ifjol med snön.
Fast det blir bara dagsturer. Bor bara ca 8 mil ifrån så...

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Jag gör det gärna, varit där ett par gånger tidigare också.. men mina vänner står utan maskiner nu så det är lite tråkigt att köra hela vägen själv ifrån avesta och sedan bo själv men det löser sig kanske. Var där för exakt ett år sedan samtidigt som dig (nordland) också, men iår blir det lite senare premiär verkar det som.

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
asker: Hojta till om ni ska upp, och om ni har en plats på vagn till övers... Bor i Krokom. Alltid kul att träffa nytt folk och åka runt med. Brukar bli en hel del mil i ensamhet för min del, typ 75% av de mil man gör på en säsong.... =)

Edit: Hur är sjön däruppe nu? Här nere är det grymt mycket vatten på isarna sen senaste snöfallet.

Alex_x

Välkänd medlem
22 jan 2009
206
0
16
Skärvången
[QUOTE
Edit: Hur är sjön däruppe nu? Här nere är det grymt mycket vatten på isarna sen senaste snöfallet.[/QUOTE]

Ganska mycke vatten på en del ställen men körbar där jag har kört iaf :p