Årets sista tur...

P-engström

Aktiv medlem
3 okt 2008
96
0
6
sollefteå
Jo min sista tur sluta med klater med. men får fixa skotern sedan blir de förhoppningsvis lite vattenkörning:p är ändå snö nog att åka än

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
har kört vinterns sista tur påsken, då gick magnapullen sönder och nu letar jag efter ett linhjul och väntar på nonslipen så den ska gå på vatten i sommar

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Som tur är bor man i Kiruna. Föret är fullständigt underbart :D Skare och man kör precis överallt. Väder prognoserna lovar forsatt kallt och det är på tiden att vi får en sådan vår där skarföret finns i ett par veckor.

Av någon obegriplig anledning ställer många in sina skotrar nu när det är som bäst :stupid:

klick för större

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
idag vart sista turen. varit i åkersjön i över påsklovs veckan. där går det nog att åka flera veckor till men, skulle åka hem idag och de var tur för stora bussningen i sekundären tog hel slut idag ;D

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Sista turen tog man idag i Åkersjön. Som Bermann sa så kan man åka några veckor till där men nu ska skotern lagas och finslipas ;)

idag vart sista turen. varit i åkersjön i över påsklovs veckan. där går det nog att åka flera veckor till men, skulle åka hem idag och de var tur för stora bussningen i sekundären tog hel slut idag ;D
Var det du som var uppe vid ansättstugan idag?

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
ÅRETS sista tur, den tar jag på nyårsafton 2009 strax före tolvslaget skulle jag tro. (är nästan alltid nykter på nyår).

SÄSONGENS sista tur, blir nog nån gång nästa vecka.

:rock:

Fast min skoter är ju en åretrunt skoter =D

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Rätt mycket snö kvar i stugan. Märks då inte att det har blivit mindre. Får hoppas på minusgrader på nätterna iaf =) Brukar gå att köra andra veckan in i maj där

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Tar skotern till byn ihelg, sen får säsongen vara slut.

Går säkert att köra ännu längre fram på våren, men det ska ju vara roligt också.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Sista turen blev idag, cyklade hem och skulle köra undan men det fanns kvar lite snö så varför inte.. :) På en liten åkerplätt var det över knäna med snö!
Kul att både köra båge och skoter på samma dag (igen) :p

Last edited:

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Sista riktiga turen, 20 april. Gott om snö och inte hade jag någon aning om att temperaturen nästkommande veckor skulle vara så hög som den blev :(