Östersund

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
Torvalla är de inge fel på! bra områden i nedre torvalla och övre torvalla. de är mest i den 3 delen(ängsmon)som de är lite små gangstas i.
bor själv i den nedre och de är riktigt lungt. så kolla även där oxå.

nära och bra till skoter leden oxå och folket i torvalla är inte så skoter hatande folk som de är på frösön där alla åker skidor och äter apelsiner.

ska även lägga till att torvalla va ganska krimenelt förut men de har blivit MYCKE bättre nu! men de rykte sitter kvar fortfarande .

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectSearchResult.aspx?loc=Östersund+(kommun)

Där har du lite annonser.
Kan ju tipsa om Krokom annars :D
Bra med skoterleder, finns det mesta man behöver, tågstation (som än så länge är i bruk), affärer, matställen, järnhandel, skoterverkstad/butik m.m.
Brukar dyka upp lite villor nu å då för hyfsade priser. Ca. 20min. från Östersund.
Annars Rödön, lite mer "på landet", 10 min. till Krokom, 20 min. till Östersund

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Eftersom skoteråkning verkar vara den primära anledningen till flytt kan det ju knappast finnas ett bättre ställe att bo på en Torvalla eftersom det på flera ställen går att åka direkt ut på leden från bostaden/parkeringen och sen är det bara orken som sätter begränsning till vart du kan åka. " Ghetto stämpeln" som området har lever nog bara kvar hos dem som inte bor här och jag var väl själv inte överförtjust när vi flyttade hit men nu kommer jag/vi inte att flytta här ifrån utan trivs utmärkt(nedre torvalla) men visst finns det gangsters här oxå men det gör det i alla områden i Östersund.

moggelito76

Välkänd medlem
6 dec 2008
120
0
6
Östersund
På de flesta fastighetssidorna kan du säkerligen hitta fina stället runt Östersund. Just nu planläggs det för byggklara tomter längs E4-an mot Åre ca 5 min norr om Östersund vilket jag tror kommer bli skitfint område så jag e ordentligt sugen själv där. Annars har du Ås som oxå ligger bara drygt 5 kanske 10 min norr om Ösd, kanske e priserna där höga för det är en riktigt fin by men jag vet inget säkert om detta. Sen har du Furulund som ligger alldeles ovanför Lillänge handelsplats utanför Ösd där du har fina skotermöjligheter och du har även skotercrossbanan i lagomt avstånd därifrån :). Har en god vän från USA som byggt där och han driver nu egen firma och bygger kåkar i Californisk style, kanske kan snacka goa priser med han om bygge skulle bli aktuellt :).

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
moggelito76 har kompisen din nån sida man kan få se hus skisserna på?
vi går i bygg tankar så de skulle va skoj och se.

moggelito76

Välkänd medlem
6 dec 2008
120
0
6
Östersund
moggelito76 har kompisen din nån sida man kan få se hus skisserna på?
vi går i bygg tankar så de skulle va skoj och se.
Det ska jag ta å kolla upp åt dig till helgen, jag hjälpte han en del med sitt hus å jag kan säga att jäädrar vad takstolar dom har i sina hus jänkarna:eek:. Men snyggt blev de iaf. Men jag ska kolla det åt dig så återkommer jag, har för mig han har köpt en del mark oxå för husbyggen om du nu inte har detta redan.

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
Det ska jag ta å kolla upp åt dig till helgen, jag hjälpte han en del med sitt hus å jag kan säga att jäädrar vad takstolar dom har i sina hus jänkarna:eek:. Men snyggt blev de iaf. Men jag ska kolla det åt dig så återkommer jag, har för mig han har köpt en del mark oxå för husbyggen om du nu inte har detta redan.

låter bra de!
har inge tomt heller än så de lät intressant oxå.
du kan ju skicka ett pm till mig när du vet mer.

oGy

Välkänd medlem
23 aug 2009
186
0
6
Östersund
Kolla Hemnet.se!
Har nyss köpt lägenhet i Lillsjön (Odensala) och jag trivs grymt bra!
Mamma och hennes gubbe har hus i Lit så jag har skotern där och de är 2 mil från Ösd. Finns mkt roliga ställen att fara till där ifrån. T.ex ringsta som ligger uppåt mot Häggenås.
Torvalla behöver du inte va rädd för om du inte bor i "lilla libanon" alltså övre torvalla.
Själv tycker jag att Lugnvik också är ett ställe att undvika.
Som ngn annan skrev, "Annersia"
Hade jag själv kunnat lägga pengarna nu så hade jag ledigt köpt ett hus där. Har jobbat mkt där ute och de är ju för*ävligt fint måste jag säga. Möjligtvis lite blåsigt nere vid vattnet och skoterlederna vet jag inte så mkt om där.
Eller i Ås, där finns mkt stall också, Kääringen min har häst i närheten där.

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Vi va uppe för någon helg sen och de va kanon fint! Nu är de bara nästa lilla problem, att övertala henne men det får jag lösa på nå vis :p

Sitter nästan lika mkt på hemnet.se som på blocket :D

Aggrovator

Välkänd medlem
12 sept 2009
216
0
16
Östersund
Östersund är nice, och för det mesta är det fina vintrar och jäkligt fina somrar här.. enligt mig då :p Det är folket det är "fel" på, inte själva staden.

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Jadu, vi va ute på frösön men tyvär hade svenssons café (tror de hette så) som vi fick tips om att åka till va stängt :( Men annars va de fint, va uppe i nått torn och åkte runt lite och kollade på alla fina villor. Sen åkte vi faktiskt upp till strömsund och köpte en skoter till frugans bror :p

Haha jag fick en känsla av att folket va trevliga!

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
såg du hur fint det var i strömsund? ;) nej men jag hoppas du hittar nåt trevligt boende i östersund. själv trivs jag hur bra som helst där när jag åker dit vilket är minst en gång i veckan :)