Överpris på ski-doo REV

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Sv: Över pris på ski-doo REV

.. egentligen inte så mkt att fundera över, tillgång och efterfrågan.
Sätter man ut sin maskin och får den såld efter 5min, så var den alldeles för billig eller så kom den perfekte köparen förbi...
Sätter man ut sin maskin och inte får den såld trots att 2-3 annonser på blocket, så har man en skev prisbild själv av vad
maskinen är värd eller så är de någe skummo med maskinen som gör att folk inte vill ha den.

Jag upplever att de korta mxzorna har den lägsta prisnivån av REVarna, renegade och Summitarna är ett annat kapitel, inte samma
målgrupp. Känns som att de korta är föremål för en hel del vandalisering "moddning" som sänker värdet för varje ägarbyte som sker..

Spekuationer spekulationer..
men som de tidigare nämnts, en IQR eller IQRR hittar man inte ofta i närheten av 50.000
fanns en för några dagar sen iof..

skulle man sänka priset mer på revarna så skulle man hamna i samma prisklass som de "äldre" generations chassina, och de är de inte värda.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs

Spekuationer spekulationer..
men som de tidigare nämnts, en IQR eller IQRR hittar man inte ofta i närheten av 50.000
fanns en för några dagar sen iof..
Jag håller med i det mesta. Jag tycker däremot inte att man skall jämföra med Iqr/rr utan med en "vanlig", sån som jag har.
Iq r är mer jämförbar med rs:en.

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik

fick min zr 800 1a som gått 900 mil såldes för 29 så visst är skoter i helhet dyrt att köpa just nu.

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Köpte in min rev renegade 05 i våras för 58 000. Drygt 460 mil och i väldigt bra skick med slp skidor. Som många säger är det väldigt hög efterfrågan på dom. Var flera andra spekulanter förutom mig vad jag förstog. Maskinen känns fortfarande modern även fast den blir 6 år gammal nu i år. Tror många trivs med maskinen och därför blir dom värd dessa priser. Sen släppte dom sdi motorn där ikring som gör att man har en bra bränsleekonomi på en hyfsat billig skoter.

Hans_J

Välkänd medlem
12 aug 2009
390
0
16
Köpte förra året en rev 04'a 670mil för 45 000kr, såldes för några veckor sedan 820mil för 46000kr.

Köpte en summit 800 05'a 151'' 590mil med pipa och slutburk för 51 för några veckor sen också, låg dock ute för 50 utan pipa och burk och var en bit under det i pris när jag var på plats och prutade innan jag sen valde till pipa och burk istället.