Översnö fordon i Åre

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn
Finns de nån här som går eller har gått eller tänker börja på Översnö Fordons linjen i Åre vet inte vad gymnasie skolan hette.

Jag tänkte nästan söka dit en gång i tiden, men det är väll 100+ mil från min hem ort så de blev inget av de. :cool:
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Jag funderade på att gå det , men hoppade av fordon och ska börja bygg nu..

Börjar ångra att jag gjorde det! =/

// Marcus
 

wiren

Medlem
1 nov 2006
10
0
1
åre
Angående om det är en bra linje eller inte, kom dit och få din egen uppfattning.
Vi skruvar pistmaskiner men snöskotrar i största del, pistmaskiner under hösten i 2an och 3an, service och iordningsställas inför vintern, sen får vi 2 veckors körning totalt av skolan.
Sen är det upp till dig själv var du lägger din apu, det är där du kan få in en hel del pistmaskinskörning.
Vilka kurser vi läser kan du hitta på www.racklofska.are.se
jag själv har inte fått ut så mycket av utbildningen än, vi får se vad som händer i år.
 

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn
Jaha, kul å höra. Hur pass avancerat är de med mekandet ? tar ni isär allt till pinaler eller är det bara service å sånt ? såg i tidningen Skoter att de var nån Yamaha återförsäljare som skänkte en Rs Vector till skolan.
 

wiren

Medlem
1 nov 2006
10
0
1
åre
Ja inte är det avancerat, förra året var det några försäkringsobjekt, då är det riktning och återställning, en hel del service också.
Många som går på skolan har egna skotrar vilket resulterar i en hel del skruvande i egna objekt också, när tid finns. enformigt blir det inte för det är olika märken och olika fel. Jag tror det var en Rs rage, men inte helt hundra, den brukar bara stå ivägen jämt och är fruktansvärt tung att flytta, tyvär är den inte registrerad.
 

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn
Okej kul att höra hur de är. Antar att alla som går där har ganska fina skotrar :p

Är du nöjd med utbildningen då ? Får ni typ "körlektioner" i skoter körning där eller liknande ?
 

wiren

Medlem
1 nov 2006
10
0
1
åre
Nejdå inte alls, en blandning bland nya och veteranare! inga körlektioner inte, men rövar historier får vi höra! Jag förväntade mig att lära mig mer när jag sökte, inte upp till förväntan hitills.
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Jag tackade nej till Översnö-platsen där för någon månad sen. Fick reservplats nr 5 från början sen var jag helt plötsligt med. Dom tar bara in 2 utifrån till 2:an. Jag tackade nej och ska gå Personbil nu istället. Hade det varit för ett år sen hade jag säkert tackat ja för då hade inte bilarna kommit in i mitt liv än.
 

wiren

Medlem
1 nov 2006
10
0
1
åre
Då vill jag fråga dig Norden_an, vad fick du för uppfattning av skolan och information som gjorde att du sökte?