Hej !
Har kört mkt skoter uppe i lappland genom åren och nu är det så
att jobbet gör att jag aldrig kan komma iväg å gasa längre.
Sitter fast med jobb under den fina skoter perioden.
Så jag kör hoj på somrarna för att få lite adrenalinkickar.
4-hjulingar (läs bilar) är ju för gamla och hemmafruar hehe !
Nu till dagens teknikfråga ?
Jag vill sätta en feeet 2t-skotermotor i en hojram. Finns ju inte chans att hitta någon 2-t hoj med mer än 70hk idag och då blir det en gammal rackare som inte kommer hålla länge.
Hur fan ska man lösa transmissions problemet för jag vill ju naturligtvis
ha en växellåda på hojen då jag kör både bana och små skrokvägar med mkt nerväxlingar och motorbroms.
Tror variatorn funkar jävligt bra för dragracing även i en hoj men jag är ju som sagt banåkare med kurvor på menyn.
Kom igen nu alla tekniknördar. Hjälp en skoter abstinent 2-t älskare med lite mektips eller så hjälper ni mig att skrota iden direkt pga det omöjliga i min idè så jag kan gå vidare i livet :bawling:
Mvh
Har kört mkt skoter uppe i lappland genom åren och nu är det så
att jobbet gör att jag aldrig kan komma iväg å gasa längre.
Sitter fast med jobb under den fina skoter perioden.
Så jag kör hoj på somrarna för att få lite adrenalinkickar.
4-hjulingar (läs bilar) är ju för gamla och hemmafruar hehe !
Nu till dagens teknikfråga ?
Jag vill sätta en feeet 2t-skotermotor i en hojram. Finns ju inte chans att hitta någon 2-t hoj med mer än 70hk idag och då blir det en gammal rackare som inte kommer hålla länge.
Hur fan ska man lösa transmissions problemet för jag vill ju naturligtvis
ha en växellåda på hojen då jag kör både bana och små skrokvägar med mkt nerväxlingar och motorbroms.
Tror variatorn funkar jävligt bra för dragracing även i en hoj men jag är ju som sagt banåkare med kurvor på menyn.
Kom igen nu alla tekniknördar. Hjälp en skoter abstinent 2-t älskare med lite mektips eller så hjälper ni mig att skrota iden direkt pga det omöjliga i min idè så jag kan gå vidare i livet :bawling:
Mvh