Jag har kört och ägt de flesta maskinerna som nämnts på sista två sidorna. Enligt mig finns det ingen skoter som klarar skogssmygningen bättre än nya Tundra 600 Efi. Den går därtill att smygköra, dvs 3-25 km/h UTAN detta jävla ryckande som framförallt 600R lider av (ägt 2 st olika 600R maskiner..) Blir jävlat skogstokig på att variatorerna hoppar på och av när man vill krypa runt i skogen. Det gör inte Tundra 600 efi, den går att smyga med från dag 1. Den är dessutom helt sjukt bra i lössnö, ospårat. Otroligt bra balanserad maskin. Den är smal, men det ser jag bara som en fördel i min körning, jag upplever den inte vickig alls, utan otroligt förutsägbar. Tittar jag vänster, går den vänster, osv. Jag behöver aldrig slita i skotern för att den ska lyda. Jag åker som fortast 60-80 km,h med mina skotrar, tycker jag inte hinner se naturen om jag gasar mer än så. Och Tundran klarar dessa farter och mer utan problem. Extra fläkten framtill är också suverän, går inte varm på våren (vet att fler maskiner har detta) Prislappen gör ju inte saken sämre, man har ju råd med 2 st till priset av en skoter...