D
Deleted member 36046
Har sett denna bild fast snett från baksidan, är ju gamla chassit så då måste det vara motorn, 4T el 2T med eller utan Turbo?
Har sett denna bild fast snett från baksidan, är ju gamla chassit så då måste det vara motorn, 4T el 2T med eller utan Turbo?
Jävlar vad rätt jag hade.Nu har dom släppt en teaser video. Sitter på mobilen så ni får leta själva.
Får jag gissa, så är det 1cyl 2T motorn i nybörjar maskiner. Det man ser i videon är alpha boggie, men ser ut å va lägre kammar än 3"? Sen ser man att det ser jäkligt smal ut över kåporna. (Baserat på om det är A-C smala framvagn)
Sen har den ZR200ans fantastiskt fula lyse. Men det visst vi redan.
I alla fall så detta i kombination med att det postats både här och på andra ställen om patent från A-C på en 1cyl 2T hör att det blir min gissning.
Sen ska dom bli "rebeller" känns som slogans som tilltalar ungdomar.
Runt 400lbs säger de själva så runt 180 om det stämmerSpännande att se vad vikten blir. Vore ju kul om den låg under 190. Men skulle gissa att den säkert hamnar runt 200.
Hiva ut tant-fan så har du råd med en i varje färg! Å sen har du tid att fara ut å köra lite skoter också!RIOT X är då i princip allt som jag vill ha! Elstart hade jag klarat mig utan, i övrigt så är den stora frågan vilken färg man ska välja å nästa problem är hur fan ska man lura tanten??
En-stånkan var intressant. Fint med 11 gallon tank också. Synd bara att dem verkar lägga onödig vikt och finanser på skitframvagn och boggi på LT modellen. Det är jhu inte direkt nån ledsmiskare..Vad tycker ni om 2021 modellerna? (Dom som har presenterats redan)
Kommer ju fler modeller i mitten av november men vad vet vi ej.
r.Visa bifogad bild 28301
De är förmodligen möjligt att få ut 80 kusar ur den såvida cylindern har lite material att porta i för de krävs en hel del slipande i portarna för att få ut den effekten och även toppen samt pipan måste moddas eller bytas ut. När man får se cylindern inv går de säga om hur mycket de går få ut. Om man kapar en 800 på 160hk blir den inte på 80 kusar för ju färre cylindrar desto mindre effekt blir motorer på trots samma trimgrad. De blir mindre obalans ju fler cyllar och kraftpulserna kommer med kortare intervaller så vevaxeln hinner inte tappa farten som den gör med färre drivpulser. Som ex en trippel 800 ger alltid mer hk än en twin med exakt samma trimgrad. Om jag får gissa är portningen i stort sett lika som en 800cc 160hk twin för de finns risk att den tappat 15hk pga de faktorer jag nämnde tidigare men vi får hoppas portarna är lite låga så de finns pulver att hämta. Hoppas de kommer en bild på motorn där de kapat isär den som de brukar göra.Om inte annat får man en cool 400cc vätskekyld 1-cyl 2T istället för en trött fläkt historia.
Nu är väl denna EFI och inte c-tec, så skiljer säkert mer mot 800an. Men mer eller mindre har man väl gjort typ som Asker gjorde och delat 800an. (Samma borr&slag åtminstone)
Men bör inte det innebära att den är lite nedtrimmad? Nu är det kanske andra faktorer som jag inte kan som påverkar, men man tycker ju att en halv 800 på 160hk borde ge typ 80hk? I såna fall borde man väl med rätt enkla medel kunna "få tillbaka" den effekten?
Hur gick det med ditt bygge Asker?När man kapar bort en cylinder så tappar man ca 15-20% utöver bortfallet från kubiken. Så 65hk blir ju där omkring, möjligen att dom gjort motorn lite mer bottenstark och sänkt varvet så det finns lite mer att hämta på topp om man vill.