Men det är väll väll självklart, annars skulle det inte gå att sälja en ny maskin maskin för 250k+ om den bara är värd 100k efter 2-3år.Det tråkiga med dagens nypriser är att det även tar död på begagnatmarknaden. En 2-3 år gammal maskin ligger ändå lätt över 150k-strecket
Priset är väll en sak, man tar sig råd.
Men maskinerna är ju förfasiken inte värda det dom kostar, kvalitén är ju fortfarande usel på dom, många motorer går ju inte änns som de ska, visa käkar stift utan anledning, handtag som snurrar, tumvärmare som lägger av mm...
Upptäckte på min shredder att bussningarna till variatorvikterna glappar otroligt mycket bara efter 120mil, självklart ett garantifall men det hjälper ju inte till att göra kvalitén bättre.
Det tråkiga med dagens nypriser är att det även tar död på begagnatmarknaden. En 2-3 år gammal maskin ligger ändå lätt över 150k-strecket
Håller med till 100%, jag själv skulle ha svårt att motivera 150k för en maskin utan garanti eller väldigt kort garanti kvar.Och här har vi en intressant tankekedja.
Kass kvalitet och maskiner utom garanti som ändå kostar närmare 150k är en märklig kombination.
Ponera att man kostat på sig en 4 år gammal 850 av valfritt märke som tappar en kolvskirt det första den gör så man måste köpa ett nytt shortblock @50k minst.
I min värld är exempelvis en 2T turbo ett rullande chassi samma dag garantin går ut, oavsett om den fortfarande går eller inte....
Men jag förstår definitivt att man vill ha betalt för begmaskinerna då nya kostar långt över 200k.
Själv så konstaterade jag redan i fjol att jag aldrig mer kommer "kunna" köpa nytt, inte av senaste årsmodell i alla fall. Det kommer bli att hålla uppe ögonen efter nya "leftovers" i första hand eller ett år gamla begade med få mil fortsättningsvis.
Man får ju även en vettig skoter för 150000 kr men ska man ha det värsta duger inte 150000 kr varken till skoter eller ATV.Håller med, går ju knappt köpa en ny skoter idag med de priser som gäller… man får ju en jävligt vettig fyrhjuling för under 150 tkr, lägger hellre pengarna på en ny hjuling..