375 HK Yamaha RX1a!

R

Rapadang

Mc-Xpress har tydligen byggt en turbo på en RX1a som ska ge 375hk! Kolla, den sitter under dynan ju! Det finns en bild på snowriders hemsida...

http://www.snowrider.se/default.asp?page=/news.asp?ID=647
 
N

No limit

RE: 375 HK Yamaha RX1a! *SKRATT*

Gääääääsp..
Ja det är väll enda sättet att få snurr på en RX 1-a att motera Turbo.
Skulle skämas o tävla med den ,,tänk att åka en 1000cc 4-taktare och tävla i 700cc klassen i Standard i Dragracing..
Sen till och med åka på stryk av en srx 700 .
Ja det säger väll allt om en RX 1 -as prestanda *asf*
 
L

Lillen2

Länk mygel

å nu kallar dom sej för europas största snöskoter sajt dessutom.. fast det borde väl heta europas största MC sajt??? Har sett att SR med xxxxx i spetsen lägger in länkar hos alla MC forum som finns och lite till för att få mycke trafik till skoter??sajten. Nu är dom tydligen här åxo o raggar träffar. väntar spänt på att se en reaktion från skoterleden.. varför skriker ni inte rakt ut på sånt mygel???

Ps, ni är fortfarande den enda sajten som verkligen lägger in nåt vettit för oss skoterfolk. heders!
/Lillen2
 

CyanLotus

Välkänd medlem
1 jan 2000
124
0
6
Arjeplog Sverige
RE: Länk mygel

jag tycker att yamaha ska jobba på variatorerna där e den felade länken.
När yamaha har fiXat sånt så kommer yamaha
ligga i topp
fast å andra sidan så är ju yamaha bäst.
dom behöver bara trimmma lite till och andra dämpare som finns det ingen som kan ta dem.
 

Mach Z 99 RER

Välkänd medlem
1 jan 2000
112
0
6
RE: Länk mygel

Også har man Hayabushamotoren som står i GSXR1300 (mc) med 583hk..http://www.bike.no/nyheter/visa.php?id=73
men nå er det jo ikke bare effekt som gir en bra skuter..
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
RE: Länk mygel

ang att montera turbon sådär långt bak på skotern måste göra att turbo för mycket sämmre gasrespons!
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
RE: Länk mygel

>å nu kallar dom sej för europas största
>snöskoter sajt dessutom.. fast det borde
>väl heta europas största MC sajt???
>Har sett att SR med xxxxx i spetsen lägger
>in länkar hos alla MC forum som finns och
>lite till för att få mycke trafik till
>skoter??sajten. Nu är dom tydligen här åxo
>o raggar träffar. väntar spänt på att se en
> reaktion från skoterleden.. varför skriker
> ni inte rakt ut på sånt mygel???
>
> Ps, ni är fortfarande den enda sajten
> som verkligen lägger in nåt vettit för oss
> skoterfolk. heders!
> /Lillen2

Om dom nu är europas största snöskotersajt så måste dom väl få visa upp det, när dom skriver det på förstasidan så tror i.a.f. jag att dom kollat upp att det stämmer!
Att dom ansvariga på skoterleden inte klagat för att någon länkar till snowriders hemsida tycker jag bara är positivt, det visar att dom inte är lika fjantiga som andra här...
Också kan jag säga att det länkas mycket mer från snowriders forum till skoterleden än tvärt om, skoterledens starka sida, artiklarna, utklassar snowriders små notiser stort så det är inte så konstigt heller!



>jag tycker att yamaha ska
>jobba på variatorerna där e
>den felade länken.
>När yamaha har fiXat sånt så
>kommer yamaha
>ligga i topp
>fast å andra sidan så är ju
>yamaha bäst.
>dom behöver bara trimmma
>lite till och andra dämpare
>som finns det ingen som kan
>ta dem.

Om dom behöver trimmas och bytas dämpare på så är dom ju per definition inte bäst!
 
P

Per

Vid ett montage så långt från motorns grenrör tappar tyvär avgaserna en stor del av sin energi innan de når turbindelen. Även strömmningsmotstånd i rör till turbin och från kompressordelen ökar med längden på rören. Det är klart att det kan ge en del extra hästar, men det är absolut inte den mest optimala placeringen. Har en del erfarenhet från mitt bygge av turbomatad ZXR 900, bromsad till 280HK. :)