38mm ripsaw?

rotax 4-life

Välkänd medlem
10 jan 2006
374
0
16
Hej, går i tankarna att köpa en 38mm ripsaw matta till min Rave 800. Hur är ripsaw mönstret? kommer att köra rätt mycket nere vid kusten = lite snö och ganska så hårt men även körning där det är betydligt mycket mer snö så jag vill att den ska funka till det också.

Tacksam för svar!

Luvisen

Välkänd medlem
5 sept 2005
334
0
16
Överkalix
Jag kör men en camoplast Crosscountry 38mm med bra grepp i, tycker den är suverän både på och vid sidan om leden. Många säger att ripsaw mönstret har lätt att gräva ner sig fort i pudret men att den är bra på leder.

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
jag har lynx rc Rave 600 Sdi -07 och den har 38mm Ripsaw orginal.Min personliga erfarenhet är att den har bra grepp på leder oavsett underlag på den.Dock så är den horribel i lössnö......lössnö för mig är minst 40cm.Polaren har en mxz 600 ho -04 och den har "vanlig" 32mm matta och den tar sig fram lättare än min ripsaw....Jag upplever att den har en tendens att "slipa" ner sig i snön, så får du inte fäste direkt så du börjar röra dig framåt. Då är det bara att börja lyfta för den behöver en ½ sekund för att jobba ner sig till fotskenorna ;-)så därför kommer det att inhandlas en vanlig 44mm matta till denna vintern.Det är hucket som stucket från person till person, men jag har lite svårt för ripsaw mattorna.