No offence SkotteOm du refar till vad jag själv såg i en verkstad så var det inte i Säffle.
Vad är din poäng?
Min poäng var väl bara att det är otroligt sällsynt med 4T ras.
//
No offence SkotteOm du refar till vad jag själv såg i en verkstad så var det inte i Säffle.
Vad är din poäng?
Nej, för den skulle vara dyrare att köpa än skotern!Yamma säljer ju inga hela motorer... :-(
Väntar på besked från Yamaha om jag ev. får det på garanti, annars byter jag själv, har kört med min provisoriska reparation nu kanske 20 mil utan problem. Tror att den felet var illa monterad från ny, kanske frusit evakueringenHur gick det med packningen på Apex maskinen då ?
Skar? Då är anledningen att motoroljan läckt ut av någon anledning. En fyrtaktare skär annars inte - om ens då.Känner en vars Phazer skar av för mig okänd anledning.
men där går det iaf att köpa en komplett motor. Yamma säljer ju inga hela motorer... :-(
att sätta i en bra beggad motor i en 318 lär väll kosta sissådär 2-3000 på sin höjd.och bytet borde gå på nån timme.För några år sedan hade jag en BMW som jag älskade högt, en BMW 318 E30. Tyvärr älskade den inte mig för den blåste en packning, oljan slutade pumpa och innan jag hann reagera så hade kamaxel, topp och lite till rykt. Tog mig några dagar att ens meka isär den så pass att jag visste vad som var trasigt (på min snöskoter brukar sådant ta sisådär en timme); Blodiga händer, fucked up rygg mm. Jag är glad att jag inte behövde betala för arbetsinsatsen. Köpte en beggad topp men orken tog slut (mekning i 4T kan få den hårdaste att spy). Dyrt är det också. Det slutade med att jag sålde de förkolnade resterna nästan gratis till en som orkar rackla med 4T.
Det slutade med storförlust på den underbara 4T maskinen.
Mycket underligt i min mening. Hur kan Yamaha Scandinavia i sådana fall stå och säga i sommras att dom inte haft ett enda motorhaveri på Nytro motorn i hela världen under säsongen 2008? :hmmmm:Jag har en bekant som fick sin Nytro rasad i påskas. Var en ventil som skjöts ner i ena cylindern vilket slutade illa...
Mycket underligt i min mening. Hur kan Yamaha Scandinavia i sådana fall stå och säga i sommras att dom inte haft ett enda motorhaveri på Nytro motorn i hela världen under säsongen 2008? :hmmmm:
Ett motorhaveri som blev en garantifråga alltså..
Kan din "bekant" möjligen köpt en föredetting turbo släde?
eller har han varit där själv och pillat.
Ska ta ett ord med yamaha om det där.
Vem av dem ljuger? :hmmmm: