4 takt eller 2 takt ?

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Det kan du inte citera de där med rx1 och firecat. om du inte visste har vi annan snö i sverige, tro det eller ej pga luftklimat, meter över havet etc etc.

vadför tror du det ser ut som i alla mountain mod maina filmer att dom tar sig upp så snyggt? hade det varit i sverige hade dom fasnat i halva backen.

men hur som helst du har ändå rätt. orginal Rx1-mountain är ingen bra klättrings maskin.
Antar att du menar -03ans mtn?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Det kan du inte citera de där med rx1 och firecat. om du inte visste har vi annan snö i sverige, tro det eller ej pga luftklimat, meter över havet etc etc.

vadför tror du det ser ut som i alla mountain mod maina filmer att dom tar sig upp så snyggt? hade det varit i sverige hade dom fasnat i halva backen.

men hur som helst du har ändå rätt. orginal Rx1-mountain är ingen bra klättrings maskin.

förstår inte riktigt vad jag drog i för att få igång detta men, grejjen är den att RX1a mountain -03 va en usle klättrare, förstår inte vad som är så konstigt med det?

sen vet jag inte vad det har att göra med snön osv. men.

R

Robin

Säg någon som äger en och samma snöskoter så pass länge.. Det tillhör dom enstaka undantagen att någon äger en och samma skoter över 2000mil (nej jag vill inte ha kommentarer av er nu som äger et,pz osv som gått si och så långt).
Så att säga att en 4tare håller många tusen mil än en 2t är väl ett hyfsat dåligt argument då inte många äger en skoter så pass länge att man kommer upp i dom milen.

Jag hade i dagsläget satsat på en 2t enbart för att det inte finns någon 4t som hitills tilltalar mig så pass mycket att jag hade valt en. Phazern har för liten motor och Nytron tilltalar mig inte alls.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Säg någon som äger en och samma snöskoter så pass länge.. Det tillhör dom enstaka undantagen att någon äger en och samma skoter över 2000mil (nej jag vill inte ha kommentarer av er nu som äger et,pz osv som gått si och så långt).
Så att säga att en 4tare håller många tusen mil än en 2t är väl ett hyfsat dåligt argument då inte många äger en skoter så pass länge att man kommer upp i dom milen.

Jag hade i dagsläget satsat på en 2t enbart för att det inte finns någon 4t som hitills tilltalar mig så pass mycket att jag hade valt en. Phazern har för liten motor och Nytron tilltalar mig inte alls.
Ingen skoter skulle hålla längre än 600mil i mina händer vilket fall som helst:ciao:

S

StoxResearch

Idag har jag testat en RS Vector... Första gången jag testat en 4T "sportmaskin" (ja, citationstecknen är nödvändiga)... Dra åt helvete vilken skit... Bland det sämsta jag testat och det är absolut sant... Min Lynx från -96 (moddad) kändes verkligen som den var oändligt mycket bättre...

Om det där vore framtiden skulle jag sluta köra skoter!

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Idag har jag testat en RS Vector... Första gången jag testat en 4T "sportmaskin" (ja, citationstecknen är nödvändiga)... Dra åt helvete vilken skit... Bland det sämsta jag testat och det är absolut sant... Min Lynx från -96 (moddad) kändes verkligen som den var oändligt mycket bättre...

Då skulle ja säga att de var nått stort fel på just denna. Eller att du har haft din lynx så pass länge så de känns ovant. Precis då ja köpte phazern så kändes den konstig å lite små äcklig gämfört med kissen ja hade då men nu skulle ja inte byta till en gam skoter igen:rock:

S

StoxResearch

LindeMan:
Du, det där var inte nån kalibreringsgrej eller nåt, det går helt enkelt inte att få till... Den är skit helt enkelt... För fet och för hög tyngdpunkt mm... Andra får gärna gilla skiten men för mig så är det just skit... Jag hoppas verkligen att Nytron är ljusår bättre än det där, för det var ingen lek... Nämnde jag att Vectorn var enormt dålig i snö också?

Aja, så illa som jag säger att det var är det nog ändå inte, :p

Last edited:
S

StoxResearch

maddafagga:
Skrev ju det... Tung, hög tyngdpunkt, svår att bryta runt med och gick dåligt i snö... Och det är relaterat till en -96ans Lynx! Nu är ju Lynxen långt ifrån std men... Inget för mig iaf...

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
maddafagga:
Skrev ju det... Tung, hög tyngdpunkt, svår att bryta runt med och gick dåligt i snö... Och det är relaterat till en -96ans Lynx! Nu är ju Lynxen långt ifrån std men... Inget för mig iaf...
Hur fan kan en RS vara svår att bryta runt med..?
Jag som kör kanske världens tyngsta sportskoter (rx-1 '03) och väger 65kg o är 167cm har inga som helst problem att bryta runt den leka etc..:eek:

Fast kanske beror på körkunskaper..:rolleyes:

Hur som helst tycker jag trådskaparen ska köpa en 2-taktare!

Leatherface

Välkänd medlem
1 mar 2005
182
0
6
42
Gällivare

Då skulle ja säga att de var nått stort fel på just denna. Eller att du har haft din lynx så pass länge så de känns ovant. Precis då ja köpte phazern så kändes den konstig å lite små äcklig gämfört med kissen ja hade då men nu skulle ja inte byta till en gam skoter igen:rock:
Jag har ägt en vector SP -06 och i den här frågan måste jag faktiskt hålla med Stox. Vectorn är den absolut sämsta maskinen jag har haft. Skitsamma om den håller i 5000 mil. Den saknar det som är viktigast när man kör skoter -körglädje. Vectorn är verkligen ingen sportmaskin, det är en touring för fina leder.

Edit:
Vad var det som var så dåligt med skotern då, Stox??
Tillåt mig att få svara.
Fråga istället vad som är bra med Vectorn, så slipper du få ett långt och utdraget svar som aldrig tar slut.

Stox:
Nytron ÄR ljusår före vectorn vad gäller chassiekonstruktion och motor.

Last edited:

Tegelby_

Välkänd medlem
22 dec 2007
332
0
16
Matfors
har tyvärr inte kört någon 4t,utom första kissen, den med 45hp lr vad det var... men vad de flesta som jag har pratat med säger om yammorna är det som Stox säger: Tung, hög tyngdpunkt, svår att bryta runt med och går dåligt i snö...

Jag tycker att trådskaparen ska köpa en 2t!

OT: StoxResearch, har du nåra bilder och grejer på din rocknroll Lynex? :p