Har kört 440F -98 på vatten så det ska nog gå.Halloj! Jag undrar om det är någon som har testat eller vet om det går att köra en skidoo mxzx 440 på vatten?
Om motorn är tillräckligt stark`?
Tror ni verkligen att en 440 mår särskilt bra av att plågas på höga varv länge ? Visst korta sträckor går nog bra men jag skulle då inte våga köra så fruktansvärt långt med min.
varför ska man hålla fullt för ? spelar ingen roll vilken skoter av nyare modell man använder så kan man ju ligga och puttra i runt 50 -70 på vattnet så ingen risk att man behöver plåga. :rock:håller nog med EpZoR. tror dom inte mår så vidare bra på höga varv så länge. men nog går dom på vatten, inga problem
hade du slagit upp ett stort hål på huven eller helt enkelt tagit av den och variatorskyddet då?. aldrig haft några problem med mina 440is på vatten:afraid:Hade en racing 440-04, kan meddela att den inte tyckte om vatten. Provade mycket, men gick ständigt under namnet ubåten.
Jag skulle då inte köra nån längre sträcka utan huv, det blir ju att man burkar lite och leker och när du är utan huv så kommer det ju väldigt lätt vatten på remmen = inte bra samt att om det bara kommer på pipan kan man sänka, dom blir fruktansvärt slöa om det kommer vatten direkt på pipan.vadå? Måste man ha huven på? Gick som tåget rakt fram, men kom ihåg att jag hade variator problems, sekundären hade typ rasat.
då blire i sommar ska du se :aetsch:Okej. Jag har ännu inte sänkt en skoter :aetsch: Och senaste 2åren har jag kört varje vår/sommar.
:argh:? :eviltongue:var mer som ett svar till biosteel, klart jag kör med huv på, tejp, slilicon och allt det där. Sänker gör man ju ändå, som lag på det känns det som.
känns som att man inte kört mycket på vattnet ändå om man inte sänkt. eller så gillar man långa fullgas reporOkej. Jag har ännu inte sänkt en skoter :aetsch: Och senaste 2åren har jag kört varje vår/sommar.