4880 kr halv försäkring på F7?

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Anledningen till märkesförsäkringen hos Polaris var just självrisken på 6000:- gentemot den på 10 000:- hos Dina. 10 papp känns lite halvdant att kasta upp under högsäsong...
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Dessa priser fick jag på min PRO RMK

gensidige = hel 15 000


folksam = hel åre tom 19819
avställningsbar = 45000:-

dina = hel 4592:-

länsförsäkring: bara trafik, om jag inte tog hemförsäkring också.

IF = bara trafik

moderna försäkrar ej snöskoter.

sparbanken = 22938:-

saluansvar: 25100
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Fortfarande hutlöst i regel dvs. Zalsson, titta på märkesförsäkringen! Kör trafik hos Dina och sedan resten hos Polaris.
 

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
någon som kan övertyga mig att ta något annat än trafikförsäkring? för ja tänker lite så, även om jag kör en skoter för 90 papp så krävs det ju en redig jävla krasch innan jag får ut något värdigt av försäkringsbolaget. knäck en a arm då har du en självrisk på typ 10k och du kan själv köpa armen för 1500kr. Jag menar det att man kan laga skotern rätt många gånger innan man kommit upp till första självrisken. om jag kör fullgas in i ett träd och totalkvaddar så blir det ju däremot värt att ha en helförsäkring eller om den skulle bli stulen eller brinna upp. men gps mottagare är något jag börjar tänka köpa till mina fordon och vatten har man ju alltid med sig på sin skoterfärd nästan endå.

går lite fram å tillbaka i det här ärendet. tycker ni jag tänker som en idiot och faktiskt borde skaffa helförsäkrat eller?
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Det man kanske glömmer är om du transporterar skotern mycket på släp och råkar ut för en krasch, inget på bilförsäkringen eller släpförsäkring täcker sådant

Jag som transporterar runt skotern mycket har framförallt helförsäkrat av den anledningen, och så pga stöld naturligtvis