Läste nånstans att Dynamo Joe rekomenderade att man ska köra in remmarna 16 miles vilket är 25km, tyckte de borde räcka. Jag ska ringa å prata med stenmarks iaf, dom kanske har nått tips om inte annat.
25km borde räcka ja
Läste nånstans att Dynamo Joe rekomenderade att man ska köra in remmarna 16 miles vilket är 25km, tyckte de borde räcka. Jag ska ringa å prata med stenmarks iaf, dom kanske har nått tips om inte annat.
du ska köra in remmen så den blir mjukare än den är från fabrik.Man ska inte köra in en rem. Kräng på den sen full gas om du nu vill det. det spelar ingen roll med inkörning. Jag har aldrig kört in en rem och jag har klarat mig många hundra mil per rem. och det är inte tur. det problemet du har tror jag är att variatorerna står fel i förhållande till varann. På min förra skoter som jag hade sprack ena motorfästet och då rörde motorn på sig när man tröck på. och då slet de rem. Så rådet är att kolla upp linjeringen och måttet o s v. MVH / Staffan
jo men min kitty cat e på 900 hp med dubbelturbo och massa annat lull lull mach 4 om jag kastar på den andra tändhatten :rock:
Kvalificerat skitsnack! nedan är taget från ski-doo's handbok för 2001...Man ska inte köra in en rem. Kräng på den sen full gas om du nu vill det.
Klart som fan man måste köra in remmarna om dom ska hålla. Jag skulle envisas och inte köra in remmen första gången jag bytte på srx'n och i 160 så rensade det överdelen på remmen, och då hade jag bara kört ca 35mil med den. Körde in nästa rem och den har jag kört 200mil+ på och den är som ny än. Så nog håller dom längre om man kör in dom.Man ska inte köra in en rem. Kräng på den sen full gas om du nu vill det. det spelar ingen roll med inkörning. Jag har aldrig kört in en rem och jag har klarat mig många hundra mil per rem. och det är inte tur. det problemet du har tror jag är att variatorerna står fel i förhållande till varann. På min förra skoter som jag hade sprack ena motorfästet och då rörde motorn på sig när man tröck på. och då slet de rem. Så rådet är att kolla upp linjeringen och måttet o s v. MVH / Staffan